سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد:

نرخ رشد منفی واحدهای صنعتی غیرفعال و احصاء قوانین مزاحم

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۵:۵۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۷۰۲۶
نرخ رشد منفی واحدهای صنعتی غیرفعال و احصاء قوانین مزاحم
عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نرخ رشد منفی واحدهای تولیدی غیرفعال، احصاء قوانین مزاحم و برنامه‌ریزی برای اصلاح اساسنامه این سازمان در راستای بهبود فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، اصغر مصاحب در یکصدمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به راه اندازی مجدد 887 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال و ایجاد اشتغالی معادل 15 هزار و 336 نفر تا نیمه آبان اشاره و دلایل تمرکز بر بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید را تشریح کرد.

وی گفت: کاهش زمان راه اندازی واحدهای غیرفعال، جذب سریع‌تر نیروی کار و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری و هزینه سرمایه ‌گذاری به لحاظ استفاده از سرمایه‌های راکد موجود در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از جمله اهداف اجرای طرح راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال است.

به گفته عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بر اساس برنامه زمان بندی ابلاغی، پیشرفت 41.28 درصدی راه ‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال تا پایان مهر مورد انتظار بود که بر اساس آخرین گزارش، پیشرفتی معادل 53.64 درصد تحقق یافته است.

مصاحب با اشاره به به ایجاد بسترهای مناسب و ارائه خدمات حمایتی صنایع کوچک از جمله خدمات ده گانه ارائه شده در مراکز خدمات فنآوری و کسب و کار، انجام عارضه یابی و ارائه برنامه‌های بهبود توسط مشاوران مستقر در این مراکز و تأمین مالی از طریق زنجیره تأمین افزود: شرایط برای افزایش تعداد واحدهایی که قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند مهیا شده است.

وی اضافه کرد: برنامه راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال از 1500 به 2 هزار واحد اصلاح و برنامه زمان بندی و برش استانی آن ابلاغ شده است.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که تا پایان شهریور سال جاری تعداد 46 هزار و 413 واحد بهره بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که 80.2 درصد این واحدها فعال و 19.8 درصد غیرفعال می‌باشند، ادامه داد: در حال حاضر 73.5 درصد واحدهای فعال با ظرفیت بیش از 50 درصد مشغول فعالیت می‌باشند.

مصاحب به نرخ رشد منفی واحدهای صنعتی غیرفعال در یک سال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: بنا به خود اظهاری واحدهای صنعتی، علل عمده غیرفعال بودن واحدها را می‌توان در سه گروه تأمین منابع مالی، تهیه مواد اولیه و نیاز به نوسازی ماشین آلات طبقه بندی کرد. همچنین بیش از 10 سال از توقف تولید حدود 13 درصد واحدهای غیرفعال می‌گذرد.

برنامه‌ریزی برای تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز از جمله اهداف دیگری بود که وی به آن‌ها اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش مشکلات موجود (کمبود منابع اعتباری)، مشارکت با بخش خصوصی برای ایجاد، بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها، از دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگر این نشست با طرح پیشنهاداتی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در اجرای پروژه‌های عمرانی و تأمین زیرساخت‌ها، بر اصلاح اساسنامه این سازمان تأکید کرد.

مصاحب بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط فعالیت تولید کنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از جمله اهداف مهم سازمان متبوع خود عنوان و خاطرنشان کرد: به این منظور 11 قانون که اصلاح آن‌ها منجر به بهبود شرایط تولید می‌شود، احصاء و به همراه پیشنهادات لازم به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منعکس شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز