با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛

فاز دوم توسعه عمرانی مرکز درمانی خلیج فارس قشم کلید خورد

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۱:۵۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۰۵۷۷
فاز دوم توسعه عمرانی مرکز درمانی خلیج فارس قشم کلید خورد
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آخرین وضعیت اجرای فاز دوم طرح توسعه عمرانی مرکز درمانی خلیج فارس (بیمارستان جیجیان قشم) که توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان و با مشارکت مالی خیرین سلامت جزیره قشم تامین مالی شده و درحال ساخت است، بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی فعالیت عمرانی و اقدامات صورت گرفته جهت تجهیز و ارائه خدمات در این مرکز قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این بازدید که به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت با اشاره به عزم جزم این سازمان جهت راه اندازی سریع تر این مرکز درمانی دستوراتی را جهت سرعت بخشیدن به فعالیت های عمرانی و تجهیز بیمارستان خلیج فارس صادر کرد.

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه با هدف بررسی پیشرفت و رسیدگی به مسائل و مشکلات و تسریع و تقویت فعالیت عمرانی در مرکز درمانی خلیج فارس (بیمارستان جیجیان) روز چهارشنبه (28 آبان ماه) با حضور در محل این مرکز به بررسی آخرین وضعیت امکانات و تجهیزات این مجموعه پرداخت.

مرکز درمانی خلیج فارس روستای جیجیان در حال حاضر تنها مرکز تخصصی ارایه خدمات به بیماران دیالیزی غرب جزیره قشم است که با اقدامات و آموزش های صورت گرفته و در حال حاضر با رعایت تمامی ضوابط بهداشت محیط توسط کادر پزشکی این بیمارستان به حدود 40 بیمار دیالیزی خدمات ارائه می کند.

ارتقا سطح تولید سیستم اسمزمعکوس (RO) برای ایجاد زیرساخت ارائه خدمات درمانی به بیش از ۶۰ بیمار دیالیزی به صورت همزمان یکی از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم برای فراهم سازی امکان انتقال بیماران دیالیزی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به بیمارستان خلیج فارس روستای جیجیان در شرایط بحرانی کرونا است که پیش از این اجرایی شده بود.

گفتنی است، با سرمایه گذاری و همراهی خیرین حوزه سلامت در جزیره قشم، تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم طرح توسعه عمرانی و همچنین تجهیز بیمارستان خلیج فارس قشم تامین شده و این پروژه با نظارت مستقیم معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم درحال اجراست.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته در آینده ای نزدیک شاهد آغاز فعالیت و خدمات رسانی بخش اورژانس جدید با ۷ تخت اورژانس در بیمارستان خلیج فارس خواهیم بود و همزمان با آن فعالیت های عمرانی جهت ساخت و تجهیز بخش های دیگر شامل اتاق های عمل، بخش زنان و زایمان و همچنین بخش داخلی و مراقبت های ویژه ادامه پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است، بیمارستان خلیج فارس در فاصله 35 کیلومتری شهر قشم و در جوار روستای جیجیان واقع شده و با توجه موقعیت جغرافیایی می تواند زمینه را برای ارائه خدمات بهتر بهداشتی و درمانی به ساکنین غرب جزیره فراهم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز