تامین و توزیع کودهای ترکیبی آلی و فسفاته در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۴:۳۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۱۸۱۹
تامین و توزیع کودهای ترکیبی آلی و فسفاته در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی
مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی گفت: برای نخستین بار تامین و توزیع فرمول‌های مناسب کودهای ترکیبی آلی و فسفاته در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مهندس حمید رسولی با اعلام خبر فوق افزود: هم اکنون با همکاری موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در حال شناسایی مناسب‌ترین فرمول کودی ترکیبی فسفاته و آلی هستیم و پس از نتیجه‌گیری مذاکرات لازم را با تولید کنندگان داخلی این نوع کود انجام داده و برای انجام این امر مناقصات لازم را هم برگزار خواهیم کرد.

به گفته وی، خوشبختانه در هفته اخیر این تلاش به نتیجه نزدیک شده و امیدواریم ظرف مدت کوتاهی فرمول کودی مذکور در سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گیرد.

بنابر این گزارش، در سال ۹۹ تامین، تدارک و توزیع ۵۰۰ هزار تن کودهای فسفاته در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار دارد.

ترکیب مواد آلی با فسفات کارآیی کود فسفاته را به شدت افزایش می‌دهد بر همین اساس و بنابر توصیه کارشناسان موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای اولین بار تامین و توزیع کودهای ترکیبی فسفاته با مواد آلی را پیگیری می‌کند.

نظر شما
پرونده ویژه