معاون وزیر راه خبر داد:

شناسایی و معرفی ١٠٩ هزار واحد مسکونی خالی در کشور

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۴:۲۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۰۳۶۵۷
شناسایی و معرفی ١٠٩ هزار واحد مسکونی خالی در کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه شناسایی خانه‌های خالی و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی ادامه دارد، گفت: تاکنون ١٠٩ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده است.

به گزارش برنا؛ بعد از تلاش‌های مستمر دولت برای ایجاد زیرساخت اخذ مالیات از خانه‌های خالی، بودجه ١٤٠٠ با پیش‌بینی درآمد ٩٠٠ میلیارد تومانی از خانه‌های خالی و لوکس بسته شده است، با این حال هنوز قبض های مالیاتی برای دریافت مالیات از صاحبان خانه‌های خالی صادر نشده است.

«محمود محمودزاده» معاون وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت شناسایی خانه های خالی به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: اطلاعات این خانه ها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

وی توضیح داد: شناسایی واحدهای مسکونی خالی در کشور از وظایف وزارت راه و شهرسازی است اما موضوع اخذ مالیات و صدور قبض مالیاتی بر عهده سازمان امور مالیاتی است.

معاون وزیر راه در خصوص فعالیت سامانه املاک و اسکان نیز گفت: شناسایی واحدهای اعلام شده بر اساس سامانه ملی املاک و اسکان و به استناد ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم است که همه مشمول دریافت مالیات خواهد شد.

به گفته محمودزاده، سامانه از زمان شروع فعالیت سامانه ملی املاک و اسکان اطلاعات ۱۳ میلیون واحد مسکونی از مجموع بیش از ٢٧ میلیون خانه در سطح کشور  پایش شده است و پایش اطلاعات هم چنان ادامه دارد.

*پیش‌بینی دولت از درآمد مالیاتی خانه‌های خالی در سال آینده

برای نخستین بار لایحه بودجه کشور با رقم چشمگیری از درآمد مالیاتی بر اساس اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس بسته شد و در نهایت دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده از خانه‌های لاکچری ۷۰۷ میلیارد تومان و از خانه‌های خالی ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات دریافت کند.

تعویق در راه اندازی و بهره برداری از سامانه املاک و اسکان باعث شد که درآمد دولت در سال ٩٩ از محل اخذ مالیات از خانه های خالی محقق نشود.

سامانه اسکان با پیگیری‌های گسترده محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از بهمن ماه سال گذشته راه اندازی شده و بلافاصله فرآیند دشوار جمع آوری اطلاعات مسکنی کشور برای بارگذاری در این سامانه از ابتدای امسال آغاز شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز