آذری جهرمی در رونمایی از یادمان شهدای ارتباطات:

شهدا جانشان را در راه دین خدا و مردم فدا کردند

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۲۱:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۹۲۰
شهدا جانشان را در راه دین خدا و مردم فدا کردند
به گزارش برنا،محمدجواد آذری جهرمی با همراهی امیر سرتیپ محمد فهمیده و جمعی از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از یادمان شهدای ارتباطات در میدان ورودی وزارت ارتباطات رونمایی کردند
به گزارش برنا؛ وزیر ارتباطات پس از رونمایی از یادمان شهدای ارتباطات گفت: شهدا جانشان را در راه دین خدا و مردم فدا کردند و بزرگداشت آن‌ها به‌عنوان قهرمانان کشور حداقل کاری است که می‌توانیم بکنیم. امیدواریم با رونمایی از این یادمان، یاد و نام شهدا همیشه در ذهنمان برقرار و راهشان در زندگی تک و تک ما جاری باشد.
وزیر ارتباطات همچنین از همه‌کسانی که در شکل‌گیری این اثر فاخر هنری نقش داشته‌اند به‌ویژه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات قدردانی کرد.
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: امسال چهل‌سالگی دفاع مقدس و به‌نوعی چله اقتدار است. برای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا در مجموعه‌های دولتی، نیروهای مسلح و همچنین از سوی آحاد مردم حقیقتاً تلاش‌های ارزشمندی شده است. وزارت ارتباطات هم به‌نوبه خود با طراحی و اجرای این نماد که زیبنده شهدا است کار شایسته تقدیری انجام داده که جا دارد از وزیر محترم و دست‌اندرکاران تهیه آن تشکر کنیم.
سید جمال هادیان طبائی زواره، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات هم در توضیح ویژگی‌های این اثر گفت: یادمان شهدای وزارت ارتباطات با ویژگی‌های بصری و هنری خود، به محوطه وزارت ارتباطات هویت بخشید و ازاین‌پس اگر والدین یا اقوام شهدای حوزه وزارت ارتباطات به هر مناسبتی وارد محوطه وزارتخانه شوند بارویت این اثر و نام شهید عزیزشان مطمئن خواهند شد که یاد و خاطره شهدای ارتباطات همیشه در این وزارتخانه زنده و ماندگار است.
یادمان شهدای وزارت ارتباطات به سفارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و با هنرمندی استاد «نادر قشقایی» از مجسمه‌سازان ساحت انقلاب اسلامی ساخته‌شده است. 
در کارنامه هنری این هنرمند مجسمه‌ساز آثاری چون مجسمه انتفاضه در میدان فلسطین، تندیس شهید مدرس در میدان بهارستان، تندیس شهید مطهری، نقش برجسته حضرت امام خمینی(ره) به چشم می‌خورد.
قشایی درباره این اثر و ویژگی‌های آن گفت: یادمان شهدای ارتباطات، بال کبوتری است که میان آب برخاسته و به‌سوی آسمان عروج یافته. در این اثر علاوه بر عنصر اصلی، هفت کبوتر با مفهوم هفت شهر عشق عطار نیشابوری طراحی و ساخته‌شده است. 
وی افزود: همچنین در بخش دیگری از این یادمان پلاک مزین به نام تمام شهدای وزارت ارتباطات نصب‌شده است.  
این مجسمه‌ساز ادامه داد: ارتفاع این نماد حدود ۵ متر و جنس آن از بتون گلاسه با رنگ‌آمیزی سفید است که می‌تواند طول عمر بسیار زیادی داشته باشد. اطراف این یادمان آب‌نمایی از جنس سنگ چینی منقوش به طرح‌های اسلیمی است که با دست تراشیده شده است. 
بر اساس این گزارش میدانی که این یادمان در آن نصب‌شده میدان شهدای وزارت ارتباطات نام‌گرفته و قرار است ازاین‌پس میعادگاه علاقه‌مندان و رهروان راه شهدا در مناسبت‌های ویژه بزرگداشت قهرمانان وطن تبدیل شود.

 

 

نظر شما