بورس امروز ۳ دی ماه / رشد کم‌رمق شاخص کل

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۲:۳۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۰۸۴۷۳
بورس امروز ۳ دی ماه / رشد کم‌رمق شاخص کل
در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد بیش از 2 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 447 هزار واحدی رسید.

به گزارش برنا، شاخص کل در آغازمعاملات امروز روند صعودی داشت و با رشد 8 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 453 هزار واحد رسید اما در ادامه معاملات بازار میسرصعودی شاخص تغییر کرد و در نهایت شاخص کل با رشد بیش از 2 واحدی به رقم یک میلیون و 447 هزارو واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 8106 هزار واحدی به رقم 468 هزار و 511 واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) با رشد 5306 واحدی به رقم 306 هزار و 677 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 5812 واحد رشد داشت و به سطح دو میلیون و 18 هزار واحد رسید.

به اعتقاد کارشناسان افت شدید شاخص بورس طی ماه های گذشته و به دنبال آن عدم اعتماد مردم به بورس باعث خروج نقدینگی سهامداران خرد از بازار شد به صورتی که در حال حاضر حدود 16 هزار میلیارد نقدینگی در بازار سرمایه وجود دارد که این میزان بسیار کمتر از ماه های اولیه سال است و برای رشد سهام های شاخص ساز کافی نسیت. این حجم نقدینگی در بین این سهام های بزرگ تقسیم شده است به صورتی که در هر روز معاملاتی یکی از گروه های روند مثبت دارند و مانند ماه های اول سال شاهد رشد یک جای سهام شاخص ساز نیستیم.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای کگل و فولاد بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص کل بورس داشتند و در مقابل افت معاملات  نمادهای فارس، فولاد، شستا، شپنا و فملی باعث کند تر شد سرعت رشد شاخص شد. همچنین  ارزش کل معاملات امروز بورس نیز به بیش از 13 هزار میلیارد تومان رسید

در معاملات امروز نمادهای شستا، شپنا، خودرو، خساپا، خگستر، وتجارت و فولاد پر تراکنش های بازار بودند وبه ترتیب نمادهای وپاسار2، شپنا، شستا،خودرو،خساپا و خگستر بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های رن، کاما، وتوصا، کبافق، سصفها، ثاخت و کپارس از پر تقاضا ترین های بازار بودند و بیشترین صف فروش به نماد غبهنوش تعلق داشت پس از غبهنوش، نماد انرژی1، وسخراج، وسلرستا، وسخوز، کبورس و و سگلستا بیشترین صف فروش را داشتند. 

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 23 واحد افزایش یافته و به رقم 20 هزار و 143 واحد رسید وارزش معاملات در این بازار ۱۴۷۰۰ میلیارد تومان رسید.  نماد‌های وسپهر، بپیوند، دی و زملارد از پر تراکنش های بازار بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز