اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۹:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۷۱۰
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، سوم دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

 

آقای قالیباف پول کجاست؟ نشان دهید!

بسیاری از آگاهان به این موضوع واقف هستند که کمبود پول یکی از مشکلات اساسی کشوراست و چاپ آن به اقتصاد ضربه وارد می کند . اکنون این پرسش مطرح است که آقای قالیباف بر چه اساسی از  عدم مشکل پول در کشور سخن می گوید و می گوید مشکل کشور کمبود پول نیست. اگر او از منبع مالی خبر دارد که مشکلات مالی کشور را حل می کند به دولت اطلاع دهد!

 

دوراهی روحانی بر سر تورم و معیشت

ز شهریور تا آذر ماه، تورم افزایشی بود اما اگر به روند آن نگاه کنیم، روند افزایشی آن از آبان به آذر ماه کندتر شده است. هرچند که افزایش نرخ تورم مشهود است به طوری که نرخ تورم در شهریور ماه 26 درصد بود که در مهر ماه به 27.2، آبان 29 و آذر ماه به 30.5 درصد رسید. این درست همان بخشی است که نوبخت هم از آن با عنوان فشار هزینه یاد کرده است. 

 

گروه‌های خوشه‌ای کلید موفقیت استارت‌آپ‌ها در بازار

شرکت‌های بزرگ و نمونه های مشابه آنها که نقش راهنما و پیش برنده اهداف سایر خوشه ها را در سر دارند، درطی فرایند حمایت های مالی و ایجاد ارتباط درست با شرکت های نوپا زمینه سرمایه گذاران در این شرکت ها  را فراهم می کنند که روند فعالیت آنها بر اساس استاندادرهای تعریف شده باشد..از سوی دیگر، وجود شرکت‌های خوشه ای با احتساب شرایط کوچک بودن استارت‌آپ‌ها این امکان را فراهم خواهد آورد که به مشتریان خود نزدیک‌تر باشد و مشکلات آنها را بهتر بشناسد. در حالیکه شرکت‌های بزرگ از چنین فرصتی بی بهره بوده و در نتیجه ایده دقیقی از مشکلات ندارند.

 

وعده رئیس‌جمهور عملی است

رئیس‌جمهوری وزارت نفت را موظف کرده تا سه ماه آینده همه زمینه‌ها و امکانات لازم برای احیای تولید و صادرات نفت را فراهم و تاکید کرده است که ایران صادرات نفت خود را به همان میزان قبل، از سرخواهد گرفت.برآوردهای صورت گرفته حکایت از آن دارد که صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا خود را در ماه سپتامبر بالا کشیده و نسبت به ماه قبل خود، یک افزایش دو برابری را نشان می‌دهد. هرچند که بیژن زنگنه وزیر نفت ایران اخیرا گفته که برای صحبت درباره بازگشت ایران به بازار نفت زود است اما تاکیدی که رئیس‌جمهوری برای صادرات نفت ایران داشته، نشان از جدیت مساله دارد.

 

سکه دوباره 12 میلیونی شد

 قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید دوباره به کانال 12 میلیون تومان بازگشت و قیمت سکه طرح قدیم نیز 11 میلیون و 400 هزار تومان ثبت شد.قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی در بازار 6 میلیون و 300 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 200 هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 350 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

 

 رشد کم‌رمق شاخص کل

 شاخص کل در آغازمعاملات امروز روند صعودی داشت و با رشد 8 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 453 هزار واحد رسید اما در ادامه معاملات بازار میسرصعودی شاخص تغییر کرد و در نهایت شاخص کل با رشد بیش از 2 واحدی به رقم یک میلیون و 447 هزارو واحدی رسید.شاخص کل هم وزن نیز با رشد 8106 هزار واحدی به رقم 468 هزار و 511 واحدی رسید. همچنین شاخص قیمت (هم وزن) با رشد 5306 واحدی به رقم 306 هزار و 677 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 5812 واحد رشد داشت و به سطح دو میلیون و 18 هزار واحد رسید.

 

نظر شما