علت افزایش قیمت میوه از زبان رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۸:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۶۰۸
علت افزایش قیمت میوه از زبان رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: اعضای اتحادیه در قیمت گذاری میوه و سبزیحات نقشی ندارد و قیمت روزانه میوه و تره‌بار بر اساس عرضه و تقاضا در میدان مرکزی تعیین می شود.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با برنا درخصوص افزایش قیمت میوه  در بازار گفت: اعضای اتحادیه و خرده فروشی ها در قیمت گذاری میوه و سبزیحات نقشی ندارد. این محصولات در میدان مرکزی قیمت گذاری می شود و فروشندگان میوه مانند یک مصرف کنند بار را از این میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهیه می کنند و براساس فاکتور دریافتی سود مصوب خود را لحاظ می کنند.

وی تاکید کرد: اگر هر یکی از اعضای اتحادیه در میزان سود فروش تخلفی انجام دهند، اتحادیه قاطعانه با فرد متخلف برخورد می کند. اما زمانی که در میدان مرکزی میوه و تره‌بار قیمت ها افزایش می‌یابد این موضوع فراتر از اختیارت اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی است و باید علت آن را در نحوه صادرات و واسطه گری این محصولات جستجو کرد.

وی ادامه داد: قیمت میوه و تره‌بار در میدان مرکزی هر هفته کشف قیمت می شود که  به عنوان میانگین قیمت فروش مد نظر قرار می گیرد اما قیمت روزانه آنها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و به همین دلیل قیمت ثابتی را نمی توان برای میوه و تربار در بازار اعلام کرد.

کارگر در خصوص مشکلات عرضه میوه از سوی بارفروشان و سودجویی واسطه گران در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: برخی از بار فروشان برای افزایش قیمت در زمان‌های محصولات را عرضه نمی کنند و به دلیل حضور واسطه های مختلف در میدان مرکزی، میوه و سبزیجات تا به دست  فروشندگان خرد برسد توسط چندین دلال دست به دست می‌شود و قیمت آن افزایش می یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی  در خصوص اقدامات کنترل بازار میوه شب عید، اظهار داشت: اتحادیه سال گذشته در خصوص تنظیم بازار میوه شب عید ورود کرد و به دلیل مدیریت درست عرضه و تقاضا کمبود در بازار ایجاد نشد. برای امسال نیز جلسات متعددی در خصوص ذخیره میوه با بخش خصوص برگزار شد و با توجه به شرایط مناسب تولید، کمبودی در عرضه میوه شب عید نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز