شریعتمداری:

انتصابات در هیات مدیره صندوق‌ بازنشستگی کشوری، شفاف و مبتنی بر شایسته سالاری است

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۹:۳۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۲۶۵۸
انتصابات در هیات مدیره صندوق‌ بازنشستگی کشوری، شفاف و مبتنی بر شایسته سالاری است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: انتصابات در اعضای هیات‌ مدیره‌ زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری پس از بررسی و تصویب در کمیته انتصابات و با رعایت فیلترهای مختلف و با تکیه بر شایسته‌سالاری به طور شفاف صورت می‌گیرد.
به گزارش برنا؛  «محمد شریعتمداری» با اشاره به اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در برقراری شفافیت در شرکت‌ها و مجموعه‌های تابعه صندوق تصریح کرد: برقراری شفافیت باعث شد تا چشم تیزبین منتقدان بر ترازنامه شرکت‌های صندوق گشوده شود و همه فعالیت‌ها قابل ارزیابی و نقد باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تایید مطالبه بازنشستگان برای ارتقای صندوق بازنشستگی کشوری به سازمان، گفت: این صندوق با ارتقای فعالیت‌های خود در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این جهت گام برداشته است.
شریعتمداری به اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به رغم محدودیت منابع مالی دولت اشاره کرد و گفت:  آماده دریافت نظرات برای اصلاح روند موجود هستیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همسان سازی، مطالبه ای قدیمی و برزمین‌مانده جامعه بازنشستگان کشور بود که همه جریان‌های سیاسی به آن تعلق خاطر دارند.
شریعتمداری با اشاره به انتقادات بازنشستگان از وضعیت بیمه تکمیلی، تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری باید ساماندهی مجدد بیمه‌های تکمیلی را در دستور کار قرار دهد.
افزایش میزان سودآوری شرکت‌ها  از 2هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان
شریعتمداری به انحلال ۲۵ شرکت کاغذی صندوق بازنشستگی کشوری در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان سودآوری شرکت‌ها نیز از 2هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
به گفته شریعتمداری، در هیات مدیره شرکت‌ها تلاش شده ترکیب کاملی از اعضای حقوقدان، فنی، متخصص و چهره‌های موثر حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه "مجموع درآمد شرکت‌ها و هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری، درصد کمی از منابع موردنیاز برای پرداخت حقوق بازنشستگان را تامین می‌کند"، توضیح داد: از ابتدای فعالیت صندوق بازنشستگی، توجه لازم به پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما صورت نگرفته و به همین دلیل، صندوق بازنشستگی کشوری،دچار اشکالات ساختاری است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد منابع پرداختی بازنشستگان کشوری از سوی دولت و از منابع بودجه عمومی تامین می‌شود.
به گفته وی، 12 درصد منابع از محل کسورات پرداختی بیمه‌شدگان و کمتر از ۱۰ درصد از فعالیت‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تامین می‌شود.
شریعتمداری با اشاره به اینکه "اجرای طرح همسان‌سازی جبران‌کننده تورم نیست"، یادآور شد: صندوق بازنشستگی کشوری تلاش کرده با طرح‌های مختلف خدماتی و رفاهی در جهت تامین سبد خانوار بازنشستگان گام بردارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبه دولت برای اعطای تسهیلات رفاهی هم سطح شاغلان به بازنشستگان از سوی دستگاه‌های اجرایی، از وزرای مختلف و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا این قانون را اجرا کنند و گامی در جهت حل مشکلات معیشتی بازنشستگان بردارند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز