در سال ۲۰۲۱؛

صید تجاری ماهیان خاویاری ممنوع شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۱:۳۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۳۶۷۵
صید تجاری ماهیان خاویاری ممنوع شد
مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اعلام کرد: براساس تصمیم جدید از سوی کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر، صید تجاری ماهیان خاویاری برای سال ۲۰۲۱ ممنوع شد.

به گزارش برنا به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، « مختار آخوندی» در نشست مجازی کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر افزود:  نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر بار دیگر ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری را برای جلوگیری از انقراض اینگونه ارزشمند آبزی به تصویب رساندند.

مختار آخوندی افزود: ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر از سال ۲۰۱۰ آغاز شده و قرار است کشورهای عضو کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر، آثار ممنوعیت صید این گونه ماهی را بررسی و نتایج را اعلام کنند.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر بر اساس این تصمیم همچنان قاچاق محسوب می شود، افزود: نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزیان سازمان شیلات و نیروهای دریایی و مرزبانی ناجا با متخلفان صید ماهیان خاویاری مطابق قانون برخورد می کنند.

آخوندی درباره صید غیر مجاز ماهیان استخوانی در دریای خزر نیز گفت: صید غیر مجاز ماهیان استخوانی در استان های شمالی کشور انجام می شود و این امر برخلاف فعالیت تعاونی های صیادی است که با مجوز و در زمان های تعیین شده از سوی سازمان شیلات به امر صید می پردازند.

وی عواملی همچون درآمد کم، بیکاری و نبود شغل را از دلایل ورود برخی از افراد به رودخانه ها و دریای خزر برای صید غیر مجاز بیان کرد.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران افزود: صید غیر مجاز توسط افراد بدون مجوز و بدون رعایت زمان و مکان تعیین شده از سوی سازمان شیلات و با ابزارها و روش های ممنوع انجام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز