وزیر نفت:

محدودیتی در صادرات مازوت وجود ندارد

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۲۱:۴۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۵۴۰۵
محدودیتی در صادرات مازوت وجود ندارد
وزیر نفت در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر افزایش آلودگی هوا ناشی از مصرف مازوت در نیروگاه‌ها گفت: هیچ محدودیتی در صادرات مازوت وجود ندارد و نه تنها در استان تهران، بلکه در نیروگاه‌های اصفهان، البرز و قم نیز مازوت مصرف نمی‌شود.

به گزارش برنا به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۱۵ دی‌ماه) در حاشیه نشست وزارتی اوپک پلاس در جمع خبرنگاران گفت: اینکه می‌گویند چون مازوت اضافه دارند، یا باید در بیابان بریزند یا در نیروگاه‌ها مصرف کنند، حرف درستی نیست؛ ما نه در صادرات مازوت و نه در صادرات هیچ فراورده‌ای مشکلی نداریم.

زنگنه با تاکید بر اینکه ایران در صادرات مازوت هیچ محدودیتی ندارد، کمااینکه در تابستان، تقریبا تمام مازوت تولیدی صادر شده است، اضافه کرد: آنچه قابل انتظار نبود، افزایش مصرف گاز است که احتمالا ناشی از رفتار مردم برای مقابله با کرونا است.

وی با اشاره به آمار اعلام شده از شرکت ملی گاز ایران که از سوی استاندار تهران اعلام شد، گفت: بر مبنای این آمار، مصرف گاز استان تهران از ابتدای آذر تا ۱۲ دی‌ماه امسال بالغ بر ۱۵ درصد و متوسط مصرف گاز کشور ۱۲ درصد افزایش یافته است.

نمی‌توانیم گاز خانگی را قطع کنیم

زنگنه با بیان اینکه باز گذاشتن درب پنجره‌ها برای مقابله با کرونا می‌تواند از دلایل این افزایش مصرف باشد، ادامه داد: در نامه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا این مساله را متذکر شده‌ام که برای تغییر این نگرش مردم در این باره اطلاع رسانی شود.

وزیر نفت گفت: ما نمی‌توانیم گاز خانگی را قطع کنیم و بنابراین مجبوریم به صنایع و نیروگاه‌ها محدودیت دهیم تا سوخت مایع مصرف کنند.

زنگنه اضافه کرد: در دنیا روزانه بیش از ۴ میلیارد لیتر مازوت در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود و این موضوع صرفا اختراع ما نیست؛ هرچند هم‌اکنون نیز در تهران مازوت مصرف نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز