اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۹:۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۵۸۷۶
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، شانزدهم دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

مدیریت احمدی نژادی بازار خودرو

مجلس طی ۲۰ سال ۴ طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان داشته که هر بار با نتایج یکسانی همراه بوده است. به طور متوسط هر 5 سال یک بار این طرح تکرار می‌شده و آسیب‌شناسی آن هم نتایج یکسانی در پی داشته است. اما چرا چنین طرح‌هایی نتیجه مطلوب را نداشته و چرا هر بار مجلس اصرار به اجرای دوباره چنین طرحی دارد؟

 

از بانکداری تا بنگاه‌داری

  • در دوره‌ای به دلیل فقدان عمق و توسعۀ مناسب در بازار سرمایه، بانک‌ها به نوعی موظف به تأسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری در راستای حمایت از بازار سرمایه شدند و با گذر زمان این شرکت‌ها را واگذار کردند، اما به‌هرحال بخشی از ورود بانک‌ها به بنگاه‌داری را می‌توان در این امر جست و جو کرد. 

  •  

سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت برق منفی است

آنطور که دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی می‌گوید، سرمایه‌گذاری در صنعت برق آن هم در شرایط فعلی، بیشتر به شوخی شبیه است. حمید رضا صالحی در این رابطه به خبرنگار برنا می‌گوید: اینکه بگوییم سرمایه‌گذاری در بخش برق صورت می‌گیرد، شبیه به شوخی است. در وضعیت فعلی و با توجه به تحریم و محدودیت‌هایی که وجود دارد، سرمایه‌گذاری در صنعت برق منفی است.

 

آخرین وضعیت انتقال واکسن کرونا به ایران

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با برنا در خصوص آخرین وضعیت شرکت های هواپیمایی برای انتقال واکسن کرونا گفت: فعلا خبر تازه‌ای نشده است. اما این آمادگی از طرف ایرلاین‌ها وجود دارد تا واکسن خریداری شده به ایران منتقل شود. البته مستلزم این است که واکسن خریداری شود و به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شود.

 

نوسان شاخص در کانال یک میلیون 300 هزار واحدی

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت بیش از 24 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 350 هزار واحدی رسید. اما عملکرد شرکت های کوچک بازار بهتر بود و شاخص کل هم وزن  با رشد 2891 هزار واحدی به رقم 465 هزار و 373 واحدی رسید.

 

افت 16 هزار واحدی شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز 16 دی

 شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز (سه شنبه 16 دی‌ماه) با افت بیش از16 هزار واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و 357 هزار واحد رسید. ام شاخص کل هم وزن روند صعودی داشت و با 2176 واحد رشد به  عدد 464 هزار و658 هزار واحدی رسید.

 

نظر شما