معاون وزارت صنعت، معادن و تجارت:

باید بیش از پیش به منابع انسانی در مباحث مدیریت توجه کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۲۳:۴۶:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۶۷۴۲
معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت معدن و تجارت بر لزوم توجه بیش از پیش به موضوع منابع انسانی در مباحث مدیریت تاکید کرد.

به گزارش برنا به نقل از سازمان مدیریت صنعتی، سعید زرندی در چهارمین روز شانزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی که به صورت وب کنفرانس در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، با تقدیر از ارزیابان سازمان مدیریت صنعتی در شناسایی مدیران تراز اول منابع انسانی کشور و مداومت در برگزاری کنفرانس توسعه منابع انسانی توسط این سازمان و همچنین ارائه مدل‌های تعالی به نقش سازمان مدیریت صنعتی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مداومت کار حرفه‌ای در این خصوص پرداخت.

وی افزود گنجاندن موضوع منابع انسانی در مباحث مدیریت جای تقدیر ویژه‌ای دارد.

معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صمت اظهار داشت: موضوع منابع انسانی امروز شرایط خاص و ویژه‌ای در سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد و شرایط تغییر از این حوزه آغاز می‌شود.

وی افزود: از منظر اقتصاد کلان با نگاه توسعه محور، نیازمند مدل فکری با سرمنشا نوآوری و بهره وری هستیم. محیط اطراف مداوما در حال پیچیده شدن است. شرایط ناشی از کرونا فضایی متفاوت از این پیچیدگی را فراهم کرد که سازمان‌ها را ۲۰ سال در حوزه ارتباط از راه دور به پیش برد و دورکاری را جزیی از بدنه کار کرد.

زرندی با تاکید بر اهمیت مدیریت در شرایط پیچیده کسب و کار گفت: سازمان‌های دولتی در شرایط تحریم؛ ویروس کرونا و مسائل اقتصادی، برای ایجاد تغییر و هماهنگ شدن با محیط نیازمند آداب و هنر مدیریت هستند.

وی با بیان این نکته که حرکت به سوی انقلاب صنعتی چهارم آغاز فضای جدید منابع انسانی خواهد بود، افزود: باید فاصله زمانی تا رسیدن به انقلاب صنعتی چهارم کوتاه شود و در این مسیر گام بگذاریم و در این راه مهیا ساختن نیروی انسانی برای مفاهیمی همچون رقابت انسان با ربات، هوش مصنوعی و بیگ دیتا از جمله مباحثی هستند که روابط انسانی را دچار تحول خواهند کرد و باید آمادگی آن را در کشور به وجود آوریم.

معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد: در زمینه جهش تولید نیازمند نگاه ویژه به موضوع منابع انسانی هستیم چرا که نقطه مرکزی و کلیدی مساله همواره منابع انسانی است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به جهت گیری و نگاهی که در سازمان مدیریت صنعتی جریان دارد، اظهار داشت: با مدل تعالی که سازمان مدیریت صنعتی ارائه داده و ادبیات سازی که در محیط اداری محقق کرده و کارهای ارزشمندی که در انگیزش محیط اداری در حوزه منابع انسانی انجام داده است امیدواریم شاهد تحولات مثبت و انقلاب صنعتی چهارم در کشور باشیم.

توفیق چشم‌گیر کشور در شاخص‌های توسعه انسانی

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با تقدیر از سازمان مدیریت صنعتی و مدیرعامل این سازمان به خاطر برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی با وجود شرایط خاص کرونا به ابعاد فرامرزی و حضور اندیشمندان بین المللی در این کنفرانس اشاره کرد.

حجت اله میرزایی با طرح موضوع سرمایه انسانی و عملکرد نهادی، رابطه این دو را رابطه ای دو سویه و تنگاتنگ خواند.

وی افزود: کشور در شاخص‌هایی همچون شاخص توسعه انسانی که شامل سرمایه گذاری در سه مولفه دانش، سلامت و رشد سرانه درآمد ملی است در سه دهه گذشته توفیق چشم گیری داشته است.

میرزایی گفت: کشور در بهبود سلامت بارها مورد تقدیر جهانی قرار گرفته و همچنین در ارتقاء سواد عمومی و سواد عالی عملکرد بالایی داشته و توفیق کسب کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اکنون باید تمرکز بر عملکرد سرمایه انسانی و بهره وری و نوآوری آن باشد که لازمه آن ارتقاء عملکرد نهادی است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شاخص هایی مختلف مانند رفاه لگاتوم، رقابت پذیری، حقوق مالکیت و شاخص فساد، نیاز به ارتقاء عملکرد منابع انسانی است، جایی که به خلاقیت و نوآوری باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: محدودیت جذب نوآوری ناشی از محدودیت به مرزهاست و تا زمانی که وارد رقابت جهانی نشویم امکان بازی فعال در این زمینه را نداریم. با ارتقاء شاخص‌های عملکرد انسانی در آینده می‌توانیم امیدوار باشیم در سلسله مراتب رقابت پذیری جهانی در سطوح بالا قرار خواهیم گرفت، همان گونه که اکنون در گستره بازار و سلامت، جایگاه خوبی داریم.

میرزایی افزود: حکمرانی خوب و سهولت در انجام کسب و کار مسائلی هستند که برای بالا بردن عملکرد نهادی و بالا بردن سطح رقابت در توسعه کشور باید در نظر گرفته شوند.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صعودی کردن شاخص انباشت سرمایه از طریق رقابت با کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در جذب سرمایه را حائز اهمیت خواند و رشد سرمایه کنونی را وابسته به رشد جمعیت، رشد نیروی کار و افزایش ماشین آلات دانست.

میرزایی گفت: براساس سرشماری سال ۹۷ بنگاه‌های صنعتی متوسط سطح سواد ۱۲ سال است که با ارتقاء سطح سواد این بنگاه‌ها به عنوان ظرفیت پایه بهبود عملکرد می‌توان به خلاقیت و در نتیجه نوسازی صنعتی و ارتقاء تکنولوژی با وجود شرایط افزایش نرخ ارز و تحریم دست یافت.

وی افزود: با طراحی نظام انگیزشی، فراتر از پاداش‌های آخر سال و ماه و در نظر گرفتن پاداش برای کار مولد، صداقت، تعهد و تعلق سازمانی و تعمیم آن به سطح ملی می‌توان عملکرد را بالا برد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از کارهای بزرگی که سازمان مدیریت صنعتی انجام می‌دهد "مسابقه بزرگ" صد شرکت برتر است، جایی که می‌تواند نوآوری و شفافیت را به یک مسابقه بزرگ ملی تبدیل کند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز