برنا گزارش می‌دهد:

تخلفات صنفی کم شد/ رشد ۵.۲ درصدی بازرسی واحدهای صنفی

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۷:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۸۸۱
تخلفات صنفی کم شد/ رشد ۵.۲ درصدی بازرسی واحدهای صنفی
آمارهای 9 ماهه وزارت صمت نشان از کاهش پرونده‌های متشکله و رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه بازرسی و کنترل واحدهای صنفی دارد.

به گزارش برنا، آنطور که آمارهای وزارت صمت نشان می‌دهد، در  9 ماهه امسال حدود 319 میلیون فقره بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که نسبت به 9 ماهه سال قبل حدود 5.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد. در همین بازه زمانی، پرونده‌های متشکله نزدیک به 201 هزار فقره بوده که نسبت به مدت مشابه که عدد 202 هزار فقره بود، کاهش داشته است. 

تخلفات کشف شده نیز به رقم 247 هزار فقره رسیده که کاهش 4.7 درصدی را از خود نشان داده است. میزان تخلفات کشف شده در مدت مشابه یعنی در 9 ماهه سال قبل رقم 259 هزار فقره را به ثبت رسانده بود. 

میزان بازرسی

همچنین رسیدگی به شکایات مردمی نیز با کاهش روبرو شده است. به طوری که از 127 هزار فقره به 116 هزار فقره کاهش داشته که افت 8.9 درصدی را به ثبت رسانده است. نگاهی به دو گزارش وزارت صمت از آمارهای 8 ماهه و 9 ماهه در این حوزه، نشان می دهد که بازرسی، پرونده های متشکله و تخلفات کشف شده در بازه 9 ماهه بیشتر بوده است.

آنطور که گزارش‌های قبل نشان می‌داد، میزان بازرسی های صورت گرفته در 8 ماهه 98 حدود 262 میلیون فقره بوده که این رقم در 8 ماهه 99 به 278 میلیون فقره افزایش یافته است و یک افزایش 6.1 درصدی را نشان می‌دهد.

پرونده‌های متشکله نیز در 8 ماهه 98 حدود 168 هزار فقره بوده که در 8 ماهه 99 به 177 هزار فقره افزایش یافته و یک افزایش 5.4 درصدی را ثبت کرده است. تخلفات کشف شده نیز در بازه زمانی 8 ماهه سال قبل 215 هزار فقره بوده که در 8 ماهه امسال هم به همان رقم 215 مورد باقی مانده و تغییری را ثبت نکرده است.

رسیدگی به شکایات مردمی نیز از 100 هزار فقره در 8 ماهه 98 به 102 هزار فقره در 8 ماهه 99 رسیده و رشد 2 درصدی را به ثبت رسانده است. این آمار در حالی است که دفتر آمار و فرآوری داده های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز پیش از این اعلام کرده بود که در شش ماهه اول امسال تعداد بازرسی های انجام شده از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی افزایش ۱۰.۵ درصدی داشته است. بنابراین گزارش در نیمه اول سال ۹۹، بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مورد بازرسی از انواع واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی در سراسر کشور توسط بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

آمار 8 ماهه

براساس این گزارش، در این بازه زمانی تعداد پرونده‌های متشکله ۱۲۲ هزار مورد بوده و رشد ۶.۱ درصدی داشته است. تعداد تخلفات کشف شده در ۶ ماهه اول ۹۹، بیش از ۱۵۷ هزار مورد بوده که افزایش ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. بنا بر گزارش ارائه شده از سوی دفتر آمار و فرآوری داده های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد رسیدگی به شکایات مردمی در نیمه اول امسال ۷۴ هزار مورد بوده که رشد ۴.۳ درصدی را ثبت کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز