افزایش حجم مبادلات تجاری با عراق به ۲۰ میلیارد دلار

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۰:۲۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۱۹۴۲۸
افزایش حجم مبادلات تجاری با عراق به ۲۰ میلیارد دلار
وزیر نیرو از افزایش مبادلات اقتصادی ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار در سال خبر داد و گفت: توافقنامه‌های جدیدی بین دو کشور در زمینه آب و انرژی به امضا خواهد رسید.

به گزارش برنا به نقل از  صدا و سیما، رضا اردکانیان در افتتاحیه چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق که با حضور علا الجبوری وزیر تجارت عراق در تهران برگزار شد افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک دو کشور، از صادرات خدمات فنی مهندسی ایران به این کشور حمایت کند.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور همچنین توسعه خطوط مواصلاتی و تسهیل حمل و نقل از جمله حمل یکسره کالا را امری مهم در توسعه روابط تجاری دو کشور دانست و افزود: در زمینه انرژی برق و گاز و همچنین آب آمادگی داریم توافقات انجام شده قبلی را عملیاتی کنیم و توافقنامه‌های جدیدی را در این زمینه تدوین کنیم تا همکاری‌های دو کشور توسعه یابد.

وی همچنین تدوین توافقنامه‌هایی در زمینه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل، تعرفه‌های ترجیحی و همکاری‌های گمرکی را لازمه توسعه همکاری‌ها دانست و با اشاره به سطح خوب روابط سیاسی رهبران دو کشور، خواهان عملی شدن توافقات قبلی دو کشور در سفر آقای روحانی رئیس جمهور به عراق و همچنین سفر الکاظمی نخست وزیر کنونی و عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق شد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به سالگرد شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تسلیت این شهادت به ملت و دولت دو کشور افزود: از ظرایف روزگار این است که سالگرد شهادت این عزیزان با حضیض قاتلان شهدای عزیز ما همزمان شده است.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و عراق همچنین ابراز امیدواری کرد با حضور و سعی وزیر تجارت عراق در این سفر و تلاش تجار و بازرگانان دو کشور، مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور هموارتر از قبل شود و این مذاکرات به امضای اسنادی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه منجر گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز