معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

توسعه کیفی در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱:۲۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۹۴۹۱
توسعه کیفی در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گیرد
معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: در چند سال اخیر شهرک‌های صنعتی به لحاظ کمی به اندازه کافی توسعه پیدا کرده و بهتر است توسعه کیفی و نهضت ارتقاء کیفی آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی بیان کرد: حدود 900 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور داریم، توسعه زیرساخت‌ها از وظایف ذاتی دولت است و باید توسعه کیفی و ارتقاء زیرساخت‌ها را به‌صورت جدی دنبال کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: راه اندازی دوباره واحدهای صنعتی راکد یا تکمیل ظرفیت آن‌ها کار خوبی بود که از سال 1398 آغاز و در سال جاری پررنگ شد و این روند باید ادامه داشته باشد.

زرندی همچنین تأکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا صنوف تولیدی نیز به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی خرد و کوچک جایگاه خود را در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پیدا کنند.

به گفته وی، در مناطق محروم 12 استان تدابیر ویژه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته که باید برنامه منسجمی برای آن‌ها درنظر گرفته شود.

زرندی همچنین با اشاره به پتانسیل بالای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نظر زیرمجموعه‌های استانی و نیروی انسانی تصریح کرد: این سازمان توسعه‌ای با این ظرفیت خود یک وزارتخانه محسوب می‌شود و باید تلاش شود از ظرفیت آن به‌درستی و در راستای ارتقاء صنعت کشور استفاده شود.

گفتنی است که در نشستی که روز یکشنبه با حضور معاون امور صنایع، معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، از خدمات محسن صالحی‌نیا تقدیر و علی رسولیان به‌عنوان معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معرفی شد.

نظر شما