در بازدید از مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در اردکان انجام شد؛

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهید فخری زاده چادرملو توسط وزیر صمت

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۱:۳۲:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۰۱۶۶
افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهید فخری زاده چادرملو توسط وزیر صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر به استان یزد و در بازدید از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اردکان نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهید فخری‌زاده این مجتمع را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.

به گزراش برنا به نقل از وزارت صمت، ظرفیت این نیروگاه ۱۰ مگاوات از نوع ردیاب تک محوره می باشد که در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در ضلع شمالی نیروگاه سرو احداث شده است.

این نیروگاه ۲۸ هزار و ۹۸۶ پنل خورشیدی از نوع برندTrina Solsr و با ظرفیت هر پنل ۳۴۵ وات را دارد.

این نیروگاه دارای ۲۰۲ عدد اینورتور، ۴۰۲ عدد سیستم ترکر، ترانسفورماتورهای افزایش ولتاژ ساخت داخل شرکت ایران ترانسفورماتور و سازه‌های فولادی گالوانیزه ساخت داخل و تولید شرکت نیرو نویان قشم می باشد.

عملیات اجرایی این نیروگاه در فروردین ۱۳۹۹ آغاز شد که در بهمن ماه ۱۳۹۹ به شبکه سراسری متصل گردید.

احداث این نیروگاه گامی بلند در تامین برق پایدار برای توسعه فعالیت‌های چادرملو با استفاده از توان داخل و آخرین تکنولوژی روز دنیا می باشد.

گفتنی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) مهمان یزدی ها خواهد بود و ۴ طرح صنعتی و معدنی را با میزان سرمایه گذاری یک هزار و ۹۰۸ میلیارد تومان و اشتغال بالغ بر ۹۰۰ نفر مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد داد.

رزم حسینی امروز صبح( شنبه) کارخانجات یکتا گرانول میبد و طرح توسعه نخ سیرنگ را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد و قرار است در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد در استانداری شرکت کند.

نظر شما