رشد ۳ درصدی بازگشت ارز صادرات غیر نفتی

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۱:۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۰۸۱۰
رشد ۳ درصدی بازگشت ارز صادرات غیر نفتی
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی، دی ماه در مقایسه با آذر امسال، ۳.۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، حمید زادبوم افزود: از ۲۱ فروردین ۹۷ تا ۳۰ دی امسال، ۴۱.۳ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به کشور بازگشته است که در مقایسه با میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات تا آذر امسال، افزایش ۱.۲ میلیارد یورویی را نشان می‌دهد.

وی گفت: میزان صادرات غیرنفتی مشمول رفع تعهدات ارزی تا پایان شهریور سال جاری ۶۵.۷ میلیارد یورو برآورد شده که با احتساب حداکثر زمان ایفای تعهدات ارزی، میزان تعهدات ارزی صادرکنندگان تا پایان دی ‎ماه سال جاری ۵۹.۹ میلیارد یورو است.

زادبوم تعداد صادرکنندگان مشمول رفع تعهدات ارزی را ۲۳ هزار و ۱۱۸ صادرکننده بیان کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با مردادماه سال جاری با افزایش ۵۰۹ صادرکننده از رشدی معادل ۲.۳ درصد برخوردار بوده است.

مسئول کمیته اقدام ارزی، افزایش میزان ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان را ناشی از اجرایی شدن مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دانست و ابراز امیدواری کرد با ابلاغ دستورالعمل تکمیلی و اجرایی مصوبه یاد شده، شرایط برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان، تسهیل شود.

نظر شما