وزیر نیرو در حاشیه آئین روز درختکاری:

اقدام وزارت نیرو در استفاده از پساب‌ برای توسعه فضای سبز تهران قابل تسری در سراسر کشور است

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۴:۰۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۶۵۳۶
اقدام وزارت نیرو در استفاده از پساب‌ برای توسعه فضای سبز تهران قابل تسری در سراسر کشور است
وزیر نیرو با بیان این که اقدام وزارت نیرو در استفاده از پساب‌ برای توسعه فضای سبز قابل تسری است، گفت: توسعه فضای سبز بویژه در کلانشهرها نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ حیات دارد.

به‌گزارش برنا، «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه آئین درختکاری در خصوص امکان تسری اقدام ابتکاری وزارت نیرو در عقد قرارداد با شهرداری تهران در توسعه فضای سبز با استفاده از پساب در سراسر کشور اظهار داشت: قطعا همینطور است و امیدواریم بویژه شهرداری‌های کلان‌شهرها که مصرف قابل ملاحظه‌ای آب خام در حفظ و توسعه فضای سبز دارند از شهرداری تهران الگو بگیرند تا بتوانیم پساب را جایگزین آب خامی کنیم که هم می‌تواند در زیر زمین حفظ شود و حکم یک سد مجازی را داشته باشد، این که به کاهش فرونشست زمین کمک می‌کند و منبعی برای آیندگان است که در صورت ضرورت برای مصارف شرب استفاده کنند.


وی افزود: با کمک شورای اسلامی و شهرداری تهران این توافق با شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت آب منطقه‌ای صورت گرفته که بتوانیم حتی بیش از مقداری که اکنون شهرداری تهران از آب خام استفاده می‌کند پساب مناسب در اختیارشان قرار دهیم و بتوانند جایگزین آب خام کرده و حتی فضای سبز را توسعه دهند.


اردکانیان گفت: امیدورایم به مرور با منابعی که عملا خود مردم تهران از طریق عوارضی که پرداخت می‌کنند و در اختیار شهرداری تهران است کمک کنند که این پساب‌ها هم جمع آوری و هم به شکل مناسبی تصفیه شده و در اختیار قرار گیرد.


وی افزود: در خصوص نقشی که فضای سبز در حفظ حیات و پاکیزه نگه داشتن شرایط زیست محیطی دارد تردیدی نیست؛ بویژه در شهرها و کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ نقش تعیین کننده دارد. در وهله اول باید برای حفظ فضای موجود چاره اندیشی کرده و بعد با روش‌هایی که مقدور است آن را توسعه دهیم.

نظر شما