پیش‌بینی ثبات قیمت طلا و سکه در شش ماه اول ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۹:۴۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۸۷۳۲
پیش‌بینی ثبات قیمت طلا و سکه در شش ماه اول ۱۴۰۰
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به ثبات نسبی بازار ارز در کشور و کاهش اونس جهانی پیش‌بینی می‌شود در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تغییرات خاصی در قیمت‌های طلا و سکه نداشته باشیم.

به گزارش برنا به نقل از صداوسیما؛ محمد کشتی آرای افزود: در سال گذشته شاهد افزایش شدید قیمت طلا نسبت به سال‌های قبل از آن بوده‌ایم به طوری که چنین افزایشی در بازار طلا و سکه بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: علت افزایش شدید قیمت طلا بیماری کرونا بود که اقتصاد جهانی را با نوسانات بسیار شدیدی روبرو کرد و باعث شد تا ارزش برابری ارزها کاهش پیدا کند و به نوعی اقتصاد جهانی با رشد منفی روبرو شد و همین مسئله عاملی شد برای افزایش قیمت طلا.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: قیمت اونس جهانی در سال گذشته به حدود دو هزار دلار رسید و قیمت سکه در کشور تا مرز ۱۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به اول سال ۹۹ تقریبا دو ونیم برابر شد.

کشتی آرای گفت: در روزهای پایانی سال ۹۹ و اسفندماه بازار مقداری با ثبات روبرو شد و قیمت اونس جهانی با توجه به تولید واکسن در سطح جهانی و بهتر شدن اوضاع اقتصادی جهان با کاهش روبرو شد.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل ثبات قیمت در پایان سال ۹۹ تمهیدات بانک مرکزی بود که باعث شد قیمت ارز کاهش پیدا کند و همین امر هم باعث شد تا قیمت طلا با کاهش روبرو شود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در اسفندماه با کاهش قیمت اونس جهانی روبرو بودیم و باید قیمت طلا هم در کشور ما پایین می‌آمد، اما به یکباره در پایان سال با افزایش خرید ارز روبرو شدیم و همین امر باعث شد تا قیمت ارز دوباره کمی بالا برود و ترمزی شد برای کاهش قیمت طلا در کشور.

کشتی آرای افزود: قیمت سکه در روزهای پایانی سال در محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و صد هزار تومان بود.

وی گفت: در شروع و هفته اول سال ۱۴۰۰ قیمت‌ها همان روال گذشته را داشت و اونس جهانی هم بدون تغییر بود، ولی در هفته دوم سال که واحدهای صنفی شروع به کار کردند و داد و ستدها افزایش پیدا کرد مجددا قیمت سکه افزایش پیدا کرد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در همین مدت با کاهش قیمت اونس جهانی روبرو بودیم و اونس به محدوده هزار و ۶۰۰ دلار رسید و این یعنی کاهش ۵۰ دلاری قیمت اونس جهانی نسبت به سال ۹۹.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز