طراح و بنیان‌گذار پلتفرم امن معاملات آنلاین:

۱۶۰۰ فروشگاه در تضمین‌چی فعالیت دارند/تضمین‌چی، فضایی امن برای خریدوفروش اینترنتی

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۸:۲۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۰۵۲۶
حسین مرادی بنیان گذار پلتفرم تضمین چی در نشست خبری خود هدف از ایجاد تضمین‌چی را از میان برداشتن مشکلات خرید و فروش از طریق فضای آنلاین عنوان کرد.

به گزارش برنا، حسین مرادی بنیان گذار پلتفرم تضمین چی در نشست خبری خود هدف از ایجاد تضمین‌چی را از میان برداشتن مشکلات خرید و فروش از طریق فضای آنلاین عنوان کرد و گفت: پس از بروز پاندمی کرونا بسیاری از کسب‌وکارهای خرد به فضای آنلاین روی آورده‌اند، نبود اطمینان را خلا اساسی در تسهیل معاملات آنلاین بیان کرد.

وی افزود: خریدار و فروشنده بابت واریز وجه و فروش کالا به یکدیگر اطمینان نداشتند. از طرفی کارآفرینانی که در مناطق دور از مرکز ساکن بودند به بازار پایتخت و سایر شهر‌ها دسترسی نداشتند و این برای کسب‌وکار‌های خرد مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد. تضمین‌چی برای وصل کردن این افراد به یکدیگر و ایجاد اطمینان برای انجام یک معامله امن در فضای آنلاین شکل گرفته است.

 مرادی تاکید کرد که تضمین‌چی یک فروشگاه اینترنتی نیست بنابراین  هیچ‌گونه جانب‌داری از فروشندگان و خریداران ندارد و به عنوان یک داور و واسطه در معاملات آنلاین نقش خود را ایفا می‌کند.

1600 فروشگاه در تضمین‌چی فعالیت دارند

در ادامه بنیان‌گذار تضمین‌چی اعلام کرد که حدود هزار و ۶۰۰ فروشگاه در اپلیکیشن تضمین‌چی فعالیت دارند و کاربران تضمین‌چی از همه موارد راضی بودند و ما برای رضایت بیشتر آنان کارمزدها را در رونمایی از نسخه جدید کاهش دادیم.

 مرادی در مورد تیم تشکیل‌دهنده تضمین‌چی نیز توضیح داد:‌ از حدود یک سال پیش با حدود ۲۰ نفر کار را شروع کردیم که امروز ۱۱۰ نفر در این مجموعه به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

بنیان‌گذار تضمین‌چی در پاسخ به سوالی در مورد این که اگر کاربر از محصول دریافتی رضایت نداشته باشد، ضمانت تضمین‌چی چگونه به کمکش می‌آید گفت: براساس همکاری که ما با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران داریم، لجستیک و حمل‌ونقل کالا بر عهده تضمین‌چی خواهد بود. خریدار اگر از کالا ناراضی باشد یا کالای دریافتی برخلاف ادعای فروشنده باشد می‌تواند کالا را مرجوع کند و هیچ هزینه‌ای از این بابت دریافت نخواهد شد و ملبغ واریزی خریدار هم به حسابش برگشت می‌خورد.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت تضمین‌چی به تهران محدود می‌شود یا تمام کشور را پوشش می‌دهد عنوان داشت: تضمین‌چی به‌صورت یکپارچه در تمام کشور در دسترس و قابل استفاده است و کسب‌وکار‌هایی که به این پلتفرم جذب شدند در سراسر کشور فعالیت دارند.

او ادامه داد: ویترین یکی از ویژگی‌های تضمین‌چی است که به زودی رونمایی خواهد شد که از طریق آن فروشندگان می‌توانند محصولات خود را ثبت کنند و به نمایش گذارند. این ویژگی به کسب‌وکار‌هایی که در نقاط دور افتاده کشور فعالیت دارند کمک خواهد کرد تا از حجم خریداران موجود در اپلیکیشن تضمین‌چی در فضای آنلاین بهره گیرند و بازار خود را بزرگ‌تر کنند.

هیچ رقیب جدی برای تضمین چی در بازار وجود ندارد

 مرادی در مورد وجه تمایز تضمین‌چی با سرویس‌های مشابه و مدل کسب درآمد این مجموعه گفت: ما از حضور مجموعه‌های دیگر در این بازار استقبال می‌کنیم؛ اما در حال‌حاضر غیر از چند استارت‌آپ که در شروع کار هستند، هیچ رقیب جدی برای ما در بازار وجود ندارد.

 او ادامه داد: ‌در خصوص مدل درآمدی هم شفافیت کامل وجود دارد به این صورت که کارمزد تضمین‌چی با توافق بین خریدار و فروشنده دو درصد از مبلغ هر معامله تا سقف ۳۰۰ هزار تومان و کف ۴ هزار تومان است. هرچقدر هم که مبلغ معامله بالا برود، کارمزد دریافتی تضمین‌چی از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بیشتر نمی‌شود.

 مرادی تاکید کرد که مبالغی که در حساب کاربری خریدار یا فروشنده نزد تضمین‌چی مسدود می‌شوند، در حسابی بدون سود نگه‌داری شده و در زمانی که معامله تکمیل شود به حساب کاربر موردنظر واریز خواهد شد.

بنیان‌گذار تضمین‌چی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای جلوگیری از کلاهبرداری در این اپلیکیشن وجود دارد گفت:  درصد بالایی از مراجعات مردم به پلیس فتا بابت نبود بستر خریدوفروش امن در فضای آنلاین است که من به شما این را بگویم کاربرانی که از تضمین‌چی استفاده می‌کنند احتمال اینکه دچار مشکل شوند نزدیک به صفر است چون مراحل احراز هویت در اپلیکیشن تضمین‌چی به‌صورت کامل انجام خواهد شد و کاربر تنها با شماره‌تلفن، شماره‌ حساب و کد ملی که به‌نام خودش است می‌تواند در اپلیکیشن ثبت‌نام کند.

وی در خصوص فعالیت در بازارهای بین‌المللی نیز توضیح داد: «ما برای تمامی ویژگی‌ها و امکاناتی که معرفی خواهیم کرد در مقایسه با نسخه‌های بین‌المللی هیچ نقطه‌ ضعف یا کاستی نداریم و قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را داریم؛ اما این که بازار جهانی چقدر به ما فرصت را می‌دهد تا این محصول را صادر کنیم مشخص نیست.

بنیان‌گذار تضمین‌چی در پاسخ به این سوال که آیا امکان پرداخت از طریق رمزارز در پلتفرم تضمین‌چی وجود دارد خاطرنشان کرد: تضمین‌چی با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در حوزه قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کند و اگر قوانین کشور و بانک مرکزی اجازه دهد، ما به‌سرعت امکان استفاده از رمزارز‌ها را در تضمین‌چی خواهیم داشت. اما تا زمانی که قوانین شفاف‌سازی نشود؛ از این زیرساخت استفاده نمی‌کنیم.

حسین مرادی تاکید کرد تضمین‌چی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، ضمن تلاش برای کوتاه کردن فرآیند‌های لجستیکی، در تلاش است تا برای فروشندگان منتخب خود، بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌ زیست فراهم کند.

بنیان‌گذار تضمین‌چی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای جلوگیری از کلاهبرداری در این اپلیکیشن وجود دارد گفت: مراحل احراز هویت در اپلیکیشن تضمین‌چی به‌صورت کامل انجام خواهد شد و کاربر تنها با شماره‌تلفن، شماره‌ حساب و کد ملی که به‌نام خودش است می‌تواند در اپلیکیشن ثبت‌نام کند.

قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را داریم

این کارآفرین جوان در خصوص فعالیت در بازارهای بین‌المللی نیز توضیح داد: ما برای تمامی ویژگی‌ها و امکاناتی که معرفی خواهیم کرد در مقایسه با نسخه‌های بین‌المللی هیچ نقطه‌ ضعف یا کاستی نداریم و قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را داریم؛ اما این که بازار جهانی چقدر به ما فرصت را می‌دهد تا این محصول را صادر کنیم مشخص نیست.

در ادامه بنیان‌گذار تضمین‌چی در پاسخ به این سوال که آیا امکان پرداخت از طریق رمزارز در پلتفرم تضمین‌چی وجود دارد متذکر شد: تضمین‌چی با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در حوزه قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کند و اگر قوانین بانک مرکزی این اجازه را بدهد، ما به‌سرعت امکان استفاده از رمزارز‌ها را در تضمین‌چی خواهیم داشت. اما تا زمانی که قوانین شفاف‌سازی نشود؛ از این زیرساخت آماده استفاده نمی‌کنیم.

 

امیرمحمد اسلامی، مدیرمحصول نرم‌افزار تضمین‌چی نیز با رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن موبایلی و وب‌اپلیکشن تضمین‌چی، در خصوص این محصول گفت: محصول نرم‌افزار موبایلی و تحت وب تضمین‌چی، برای اولین بار در آذر ماه ۹۹ معرفی شد. نسخه‌ای که امروز از آن رونمایی می‌شود، نسخه جدید و پایدار است.

او در خصوص تفاوت این اپلیکیشن با سایر اپلیکیشن‌های مشابه با اشاره به این که عمده مردم مخاطب تضمین‌چی هستند تصریح کرد: تفاوتی که تضمین‌چی با سایر اپلیکشن‌های مشابه دارد این است که یک نرم‌افزار سمت فروشنده و یک نرم‌افزار سمت خریدار وجود ندارد؛ بلکه تضمین‌چی سعی کرده تا یک نفر با استفاده از یک نسخه از اپلیکیشن بتواند همزمان هم نقش خریدار و هم نقش فروشنده را داشته باشد. این اپلیکیشن سه منوی اصلی خرید، فروش و حساب‌کاربری دارد.

او توضیح داد که کیف پول در قسمت خرید قابل شارژ کردن و کیف پول در قسمت فروش قابل «دِشارژ کردن» است.  به‌این صورت که فروشندگان می‌توانند مبلغ موجود در کیف پول قسمت فروشنده را از اپلیکیشن به حساب بانکی خود منتقل کنند.نحوه تسویه حساب هم به این صورت است که شماره شبای بانکی، کدملی و شماره موبایلی که از کاربر زمان ثبت‌نام گرفته شده در سامانه‌های احراز هویت تطبیق داده می‌شود و سپس وجوه مورد نظر به حساب کاربر واریز می‌شود. به گفته اسلامی، تمام فروشنده‌ها می‌توانند پیشنهاد‌دهنده یک خرید یا یک معامله باشند، همانطور که خریداران می‌توانند نقش ثبت‌کننده سفارش را داشته باشند.

او در مورد گزارش‌های تضمین‌چی برای فروشندگان عنوان داشت: تضمین‌چی سعی کرده به واسطه سیستم لجستیک، پرداخت امن، کیف پول و کلیه امکاناتی که دارد، گزارش‌هایی را برای فروشندگان فراهم کند تا بتوانند تاثیر همه موارد را در کسب‌وکار خود مشاهده کرده و در خصوص آینده کسب‌وکار خود تصمیمات درست‌تری بگیرند.»

به گفته مدیر محصول تضمین‌چی، این پلتفرم برای انجام یک معامله، تمامی احتمالات  را ثبت می‌کند. او در این خصوص توضیح داد: «در ابتدای اضافه شدن پیشنهاد یک معامله توسط خریدار یا فروشنده، مشخصات فردی خریدار یا فروشنده، آدرس محل گیرنده، محصول با جزئیاتی مانند عنوان، قیمت، واحد، وزن، زمان رسیدن کالا، نوع سرویس لجستیک و همینطور توضیحاتی که جرئیات معامله را مشخص می‌کند در این پلتفرم نوشته می‌شود.»

بنابر توضیحات مدیرمحصول تضمین‌چی، این اطلاعات از طرفین در پلتفرم ثبت می‌شود تا در صورت بروز هرگونه نارضایتی و شکایت، با اطلاعات کاملی که از معامله وجود دارد، به موضوع رسیدگی شود.

شما می‌توانید برای دانلود و نصب اپلیکیشن تضمین‌چی از طریق این لینک اقدام فرمایید:

App.tazminchi.com

 

نظر شما