حمایت‌های ویژه برای واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۰:۵۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۱۷۴۸
حمایت‌های ویژه برای واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه تسهیلات و حمایت‌های ویژه برای واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان برای استقرار و فعالیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز دوشنبه با بیان این مطلب در نشست هم اندیشی پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران اظهار داشت: هدف همه ما در این سازمان، حمایت و صیانت از صنایع است و آن‌چه که به دنبال آن هستیم، پیشرفت و توسعه صنعت است که منجر به ایجاد تولید و اشتغال پایدار در کشور شود.

وی با بیان این‌که حمایت و ارائه تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور را در دستور کار داریم، افزود: باید به سمتی برویم که زمین‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را با مقیاس‌های کوچک‌تر به شرکت‌های دانش بنیان و هایتک که صنعت را به سمت بهره وری و مزیت رقابتی بیشتر سوق می‌دهند، واگذار کنیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: توسعه اراضی صنعتی باید در دستور کار همه شهرک‌های صنعتی قرار گیرد و در کنار آن البته تکمیل زیرساخت‌های مهمی مثل آب، برق، گاز، تلفن و راه دسترسی مناسب با قوت دنبال شود.

رسولیان بر نگاه ویژه به زیباسازی فضاهای ورودی و داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از آخرین وضعیت ایجاد شهرک صنعتی خاوران، این شهرک را با بهره گیری از تجارب مدل‌های موفق داخلی و خارجی، قابل تبدیل شدن به الگوی سرآمد و بزرگترین شهرک نمونه کارگاهی کشور دانست.

بازفعال سازی ۱۳۵ واحد صنعتی راکد شهرک‌های صنعتی استان تهران

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، از بازفعال سازی ۱۳۵ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته خبر داد.

صابر پرنیان با تأکید بر ضرورت کاهش بروکراسی اداری برای حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران، یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت متبوع خود را در سال جدید و هم راستا با برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حذف و کاهش مقررات دست و پاگیر برای تسهیل امور مرتبط با تولید عنوان کرد.

وی با اعلام این‌که 540 مگاوات برق تا پایان سال جاری به شهرک‌های صنعتی استان تهران افزوده خواهد شد، گفت: برای تأمین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی، با شرکت برق منطقه‌ای استان تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که تأمین مالی آن نیز با مشارکت طرفین و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران افزود: همچنین 6 پست برق 63 کیلوولت که از سال گذشته اقدامات اولیه آن انجام شده، تا پایان سال احداث و مشکلات تأمین برق شهرک‌های صنعتی استان برای همیشه حل می‌شود.

پرنیان از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ملارد با ۷۴۶ هکتار مساحت در آینده نزدیک نیز خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی این شهرک و استقرار واحدهای جدید، صنعت در استان تهران رونق و توسعه بیشتری خواهد یافت.

وی همچنین درخصوص تأمین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت صنعتگران در استان تهران، بر تأمین آب از سدها و پساب شهری به‌عنوان یک راهکار باثبات و پایدار تأکید کرد.

در نشست هم اندیشی پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، جمعی از معاونان و مدیران سازمان صنایع کوچک و‌ شهرک‌های صنعتی ایران، مدیرعامل و شماری از معاونان و مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران برگزار شد، مسائل و مشکلات فراروی فضای کسب و کار و تولید واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان بررسی و پس از ارائه دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز