امکان صرفه جویی ۵۰ درصدی مصرف برق، در ادارات

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۲:۳۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۱۸۵۱
امکان صرفه جویی ۵۰ درصدی مصرف برق، در ادارات
معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو از امکان صرفه جویی ۵۰ درصدی مصرف برق در بخش ادارات و دستگاه‌های دولتی خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی توانیر، آقای همایون حایری با اشاره به آغاز مدیریت و کنترل مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در وزارت نیرو و شرکت‌های زیر مجموعه افزود: سهم مصارف سرمایشی در زمان اوج مصرف شبکه، حدود ۲۷ هزارمگاوات است که ۵ تا ۶ هزارمگاوات آن به دستگاه‌ها وادارات دولتی اختصاص دارد وتا ۵۰ درصد آن قابل مدیریت است.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت نیروگاه‌های آبی، حداکثر توان قابل تامین شبکه در زمان اوج مصرف تابستان را ۵۶ هزار و ۶۰۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: گرمای زودرس و قرار داشتن واحد‌های حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌ها از دلایلی است که استفاده از ذخایر آبی برای تولید برق را افزایش می‌دهد.

معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو، توان قابل تامین برق امسال را در مقایسه با زمان اوج مصرف تابستان, ۹۹ ناکافی دانست و افزود: امسال به دلیل رشد صنایع و پیوستن یک میلیون مشترک جدید میزان مصرف افزایش خواهد یافت که در این راستا مدیریت مصرف برق بسیار ضروری است.

وی بابیان اینکه روش‌های مدیریت سیستم‌های سرمایشی به شرکت‌ها و سازمان‌های تحت پوشش بخش برق اعلام شده ادامه داد: وزارت نیرو این اقدام را به سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی گسترش خواهد داد که بر اساس این برنامه، صنعت برق کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در ساعات اداری و محدود شدن مصرف تا سقف ۱۰ درصد بعد از ساعات اداری را از طریق شرکت توانیر و با مسئولیت مدیران عامل شرکت‌های توزیع، با قطعیت بالا، پایش و کنترل می‌کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار مصرفی مشترکان در آغاز فصل گرما و نهادینه شدن اقدامات صنعت برق تصریح کرد: سیستم‌های اتوماسیون و مراکز پایش که هوشمندانه و بر مبنای ضرورت‌ها ایجاد شده، در اولویت کار ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همگرایی، تابستان پیش رو را با حداقل مشکلات پشت سر بگذاریم.

تعامل با مسئولان استانی، تداوم طرح تعدیل روشنایی معابر با قابلیت ۵۰۰ مگاوات پیک سایی، شناسایی مراکز تولید رمز ارز و بهره گیری از دیزل ژنراتور‌های موجود در مناطق از دیگر نکات مورد تاکید معاون وزیر نیرو در این مانور بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز