معاون وزیر نفت در تشریح تازه‌ترین دستاوردهای صنعت پتروشیمی اعلام کرد

درآمد ۱۰ میلیارد دلاری صادرات محصولات پتروشیمی در سال ۹۹

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۹:۳۸:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۳۱۳۶
درآمد ۱۰ میلیارد دلاری صادرات محصولات پتروشیمی در سال ۹۹
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از صادرات ۲۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال ۹۹ در شرایط تحریم و کاهش تقاضای ناشی از کرونا خبر داد و گفت: درآمد ارزی ناشی از این مقدار صادرات ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش برنا از وزارت نفت، بهزاد محمدی امروز (دوشنبه، سوم خردادماه) در جمع اصحاب رسانه با قدردانی از مدیران، متخصصان و کارگران صنعت پتروشیمی برای ثبت رکوردهای تاریخی اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که صنعت پتروشیمی، به‌عنوان صنعت طلایی کشور، روز به روز نقش و جایگاه خودش را در اقتصاد ملی مستحکم‌تر می‌کند.

وی رشد تقاضای سالانه فرآورده‌های نفتی در دنیا را کمتر از ۹ درصد و رشد تقاضای سالانه محصولات پتروشیمی را نزدیک پنج درصد دانست و افزود: این نشانه مهمی برای لزوم توسعه هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی است و ما باید با به‌کارگیری منابع هیدروکربنی غنی نفت و گاز به‌عنوان خوراک و براساس نقشه دقیق و مدون و بیش از پیش به سمت توسعه سریع و هوشمندانه صنعت پتروشیمی و خلق ثروت حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عمر ۵۸ ساله صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی از ۶۵ میلیون تن سال ۹۸ با بهره‌برداری از ۱۷ طرح و افزایش ۲۵ میلیون تنی به ۹۰ میلیون تن رسیده است که رکورد بی‌نظیری در تاریخ این صنعت به شمار می‌آید.

محمدی میانگین پیشرفت ۱۰ طرح باقیمانده جهش دوم صنعت پتروشیمی را ۸۴ درصد برشمرد و با بیان اینکه این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با تحقق ۱۰۰ میلیون تن، صددرصد برنامه ششم توسعه در بخش  پتروشیمی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰ طرح فعال هم در قالب طرح‌های جهش سوم فعال هستند و ظرفیت تا سال ۱۴۰۴ به حدود ۱۳۵ میلیون تن می‌رسد، افزود: با تحقق طرح‌های جهش سوم، رتبه ایران در تولید محصولات پایه در خاورمیانه از رتبه دوم به جایگاه نخست ارتقا می‌یابد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز