افزایش ظرفیت تولید نفت به ۲۱۵ هزار بشکه

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۶۳۵
افزایش ظرفیت تولید نفت  به ۲۱۵ هزار بشکه
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی گفت: با تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت از آزادگان شمالی و ۱۴۰ هزار بشکه از آزادگان جنوبی، ظرفیت تولید نفت ایران از این میدان مشترک به ۲۱۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

به گزارش برنا؛  «رضا دهقان»  در مراسم امضای تفاهم نامه انجام مطالعات توسعه میدان آزادگان با اشاره به اینکه امروز سه قرارداد برای انجام مطالعات توسعه میدان آزادگان امضا می‌شود، ادامه داد: در سال‌های قبل توسعه میدان ازادگان در دو بخش شمالی و جنوبی انجام شد.
وی افزود: بخش شمالی توسط شرکت سی ان پی سی چین و بخش جنوبی توسط شرکت متن انجام شد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: امروز طرفیت تولید از آزادگان جنوبی ۱۴۰ هزار بشکه در روز است که با تولید ۷۵ هزار بشکه از بخش شمالی این میدان، تولید به ۲۱۵ هزار بشکه در روز رسیده است.
دهقان تاکید کرد: بررسی‌هایی انجام و شرکت‌های اکتشاف، تولید توسط خودشان انجام شد؛  در طی این هم اندیشی‌ها مدلی تعریف شد تا از ظرفیت شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی بهره ببریم.
وی افزود: در این مدل سعی کردیم میدان به سه بخش تقسیم شود و در این سه بخش، شرکت‌های ایرانی مطالعه را انجام داده و پیشنهاد توسعه این میدان را ارائه کنند.  
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه کمیته‌ای مشترک برای میدان آزادگان تعریف شده، گفت: این کمیته توسعه امکانپذیر و یکپارچه در میدان آزادگان را مورد توجه دارد.  
وی افزود: با تایید این کمیته، می‌توان وارد امضای توسعه قراردادی با شرکت های ایرانی شد.  
به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در زمان مطالعه این میادین اگر شرکت‌های خارجی بخواهند وارد توسعه آزادگان شوند، امکان حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز