قیمت جهانی نفت امروز ۱۱ خرداد / نفت برنت به ۷۰ دلار و ۱۵ سنت رسید

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۹:۴۳:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۷۰۴۷
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت امروز با ۸۳ سنت معادل ۱.۲ درصد رشد به ۷۰ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، در حالی که خوش بینی نسبت به چشم انداز رشد تقاضا برای سوخت در فصل سفرهای تابستانی آمریکا افزایش یافته است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود و نفت برنت به بالای 70 دلار رسید.

عامل دیگر رشد قیمت نفت انتشار آمارهای دولت چین بود که نشان داد فعالیت کارخانجات این کشور در ماه می سریعترین رشد سال 2021 را شاهد بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت امروز با 83 سنت معادل 1.2 درصد رشد به 70 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه جولای هم امروز با یک دلار و 29 سنت معادل حدود 2 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی روز جمعه به 67 دلار و 61 سنت رسید. بازارهای آمریکا روز دوشنبه تعطیل بودند.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: «با وجود نگرانی ها از تشدید مقررات قرنطینه در بخش هایی از آسیا، به نظر می رسد که عمده توجه بازار معطوف وضعیت مثبت در آمریکا و بخش هایی از اروپاست.»

در ادامه این تحلیل آمده است: «در آمریکا، فصل سفرهای جاده ای آغاز شده و ما در حالی وارد این دوره شده این که میزان ذخایر بنزین آمریکا پایین آمده و فاصله چندانی با پایین ترین رقم 5 سال گذشته برای این فصل از سال ندارد.»

موسسه گس بادی اعلام کرد، تقاضا برای مصرف بنزین در آمریکا در روز یکشنبه به 9.6 درصد بالاتر از متوسط 4 آخر هفته گذشته رسید و بالاترین تقاضا برای مصرف در روز یکشنبه از تابستان سال 2019 تاکنون را به ثبت رساند.

اما با توجه به احتمال تزریق نفت بیشتر به بازار رشد قیمت ها محدود بود. به گفته منابع مطلع، گروه اوپک پلاس احتمالا در نشست امروز خود در مورد تداوم افزایش تدریجی تولید به توافق خواهد رسید. همچنین انتظار می رود طی ماه های آتی صادرات نفت ایران به دلیل لغو احتمالی تحریم ها افزایش یابد.

نظر شما