رشد در بازار سهام آسیا / افزایش قیمت طلا

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۲:۳۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۷۱۹۶
رشد در بازار سهام آسیا / افزایش قیمت طلا
سهام آسیا با وجود داده‌های مشاغل ایالات متحده، در بالاترین سطح ماهانه قرار گرفت و طلا نیز افزایش یافت.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه بازار سهام آسیا افزایش داشت در حالی که با داده های این هفته اروپا و ایالات متحده، طلا نزدیک به اوج پنج ماهه خود قرار گرفت که احتمالاً نشانه هایی از سلامت اقتصاد جهانی را ارائه می دهد. بهبود اقتصاد جهان از همه گیری COVID-۱۹ با احیای صادرات، ناچیز می ماند اما فعالیت اقتصادی گسترده تر با اقدامات جدید برای مهار کرونا کاهش یافته است.

روز سه شنبه یک تحقیق تجاری نشان داد: فعالیت کارخانه چین با سرعت زیاد در ماه می سال جاری با افزایش تقاضای داخلی و صادرات گسترش یافت، اگرچه افزایش قیمت مواد اولیه و فشارهای موجود در زنجیره های تامین، مانع تولید برخی از شرکت ها شد. شاخص های سهام تایوان و کره جنوبی در معاملات اولیه صعود کردند در حالی که بازارهای ژاپن، استرالیا و هنگ کنگ عقب نشینی کردند و ام اس سی آی، شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۳ درصد افزایش یافت.

شاخص کره جنوبی ۰.۸ درصد جهش کرد و صادرات این کشور در ماه می بیشترین رشد در ۳۲ سال گذشته را تجربه کرد و رشد منطقه ای را نیز به همراه داشت و در این ماه با تقاضای بیشتر مصرف کننده در سطح جهانی، محموله ها تقویت شد. شاخص ام اس سی آی آسیا به بالاترین سطح در یک ماه گذشته افزایش یافت و تا حدود ۷ درصد سود کسب کرد. سهام های جهانی برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافته در حالی که نقدینگی با وجود نگرانی از افزایش تورم، از ریسک پذیری حمایت می کند.

معاملات آتی سهام ایالات متحده پس از تعطیلات روز دوشنبه و به دنبال پایین ترین سطح بازارهای سهام اروپا، تغییر کمی داشت. در حالی که ماه گذشته بازارهای سرمایه افزایش یافته، سیاست گذاران بیشتر بر مقابله با تورم متمرکز شده اند در زمانی که اقتصاد ساختاری در حال تلاش برای دستیابی به قدرت است.

به گفته یک مدیر سرمایه گذاری، اکنون بازارها متمرکز بر تورم است که به دلیل بسیاری از کمبودهای کمی و اختلالات در زنجیره تامین است. رویداد اصلی این هفته، حقوق و دستمزد ایالات متحده در روز جمعه خواهد بود با پیش بینی متوسط آن ۶۵۰ هزار، در حالی که نتیجه به دست آمده در آوریل ضعیف و به اندازه ۲۶۶ هزار افزایش یافته است. تحلیلگران می گویند: اگرچه داده های تورم هفته گذشته ایالات متحده بیش از برآوردها بود، اما این فقدان در حوزه مشاغل باعث ایجاد فشار بر بانک فدرال برای به تعویق انداختن برنامه های کاهش محرک می شود.

در حالی که معامله گران چشم اندازهای عادی سازی سیاست های اولیه فدرال رزرو پیش از گزارش مشاغل را بررسی می کردند، دلار نزدیک به پایین ترین سطح قیمت های این چند ماه قرار گرفت. انتظار می رود بانک رزرو استرالیا هم منتظر باقی بماند و در بررسی سیاسی روز سه شنبه، گرایش ناخوشایندی داشته باشد. نگرانی ها از تورم جهانی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است، در این ماه قیمت این فلز زرد ۸ درصد افزایش یافته و به راحتی به بالای ۱۹۰۰ دلار رسیده است. روز سه شنبه، طلا نزدیک به بالاترین سطح پنج ماهه معامله شد.

در آستانه نشست اوپک پلاس و با خوش بینی به افزایش تقاضای سوخت در ماه های آینده با شروع فصل رانندگی در تابستان در ایالات متحده، بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان، قیمت نفت افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۸ درصد افزایش به ۶۹.۸۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با ۱.۵۷ درصد افزایش به ۶۷.۳ دلار رسید. در بازار رمزارزها، بیت کوین در حدود ۳۷۰۰۰ دلار ثابت بود و تغییر کمی داشت.

نظر شما