قیمت جهانی طلا امروز ۱۲ خرداد / اونس طلا به ۱۸۹۷ دلار و ۳۶ سنت رسید

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۰۸:۵۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۷۵۶۰
قیمت جهانی طلا امروز ۱۲ خرداد / اونس طلا به ۱۸۹۷ دلار و ۳۶ سنت رسید
یمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1897 دلار و 36 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، در حالی که بالا رفتن سود اوراق قرضه و تقویت اشتهای ریسک پذیری سبب تضعیف نسبی بازار طلا شده و سرمایه گذاران منتظر آمارهای بازار کار آمریکا هستند تا سرنخ های بهتری از روند ترمیم اقتصادی و اقدامات آتی فدرال رزرو کسب کنند، قیمت طلا امروز کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1897 دلار و 36 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 8 ژانویه یعنی 1916 دلار و 40 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.2 درصد کاهش به 1900 دلار و 40 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «با توجه به افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا که سبب تضعیف جذابیت بازار طلا شده، شاهد برخی برداشت سودها در این بازار بوده ایم. این روند پس از آن ایجاد شد که اعلام شد آمارهای بخش تولید آمریکا بیش از حد انتظار بوده است.»

وی افزود: «در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا نگرانی هایی وجود دارد. اما تمام آمارها از شاخص تورم در بلندمدت به نفع بازار طلاست.»

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به بالای 1.6 درصد رسیده و سبب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است.

آمارهای منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که همزمان با افزایش مجدد تقاضا حجم فعالیت های تولیدی آمریکا در ماه می رشد داشته است. آمارهای مثبت اقتصادی همچنین موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری در سایر بازارهای مالی شد و تقاضا برای خرید دارایی های امنی نظیر طلا را کاهش داد.

اکنون فعالان بازار منتظر آمارهای این هفته از بازار کار آمریکا هستند که می تواند روند ترمیم اقتصاد جهانی را شفاف تر توصیف نماید.

نظر شما