قیمت جهانی طلا امروز ۱۶ خرداد / اونس طلا به ۱۸۹۱ دلار و ۵۹ سنت رسید

۱۴۰۰/۰۳/۱۶ - ۰۹:۵۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۸۸۹۸
قیمت جهانی طلا امروز  ۱۶ خرداد / اونس طلا به ۱۸۹۱ دلار و ۵۹ سنت رسید
قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۸۹۱ دلار و ۵۹ سنت در پایان معاملات رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای بازار کار آمریکا رشد مورد انتظار را محقق نکرد قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود و از پایین ترین رقم 2 هفته احیر فاصله گرفت، اما همچنان در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی از ماه مارس باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.11 درصد افزایش به 1891 دلار و 59 سنت رسید. در اوایل جمعه قیمت طلا به پایین ترین رقم از 19 می یعنی 1855 دلار و 59 سنت رسیده بود. در پایان معاملات هفتگی قیمت طلا حدود 0.7 درصد کاهش را تجربه کرد. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه اوت هم با یک درصد رزشد به 1892 دلار رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکو متالز در این باره گفت: «با توجه به آمارهای ضعیف بازار کار آمریکا ما شاهد رشد نسبی قیمت طلا هستیم... فعالان بازار انتظار آمارهای بهتری از بازار کار آمریکا داشتند و زمانی که این اتفاق رخ نداد، قیمت طلا ترمیم شد.»

بر اساس آمارهای رسمی تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا طی ماه گذشته به 559 هزار شغل رسید، در حالی تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز 650 هزار فرصت شغلی را پیش بینی کرده بودند. این در حالی بود که سفارشات جدید ثبت شده برای کالاهای آمریکایی طی ماه آوریل بیش از حد انتظار کاهش داشت.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی اندکی از بالاترین رقم 3 هفته گذشته فاصله گرفت و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. همچنین شاخص سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا شاهد اندکی کاهش بود.

نظر شما