جزئیات جدید اجرای پروژه احداث ۱۰۰ هزار واحدی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۰:۳۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۱۲۳۳
جزئیات جدید اجرای پروژه احداث ۱۰۰ هزار واحدی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، اقدامات انجام شده در راستای تفاهم نامه وزارتخانه های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی برای اخداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی‌، شاهرخ شجری اظهار کرد: از ابتدای انعقاد این تفاهم‌نامه‌، سامانه مسکن به آدرس maskanform.maj.ir  به‌ منظور یکپارچه کردن فهرست متقاضیان‌ مسکن راه‌اندازی و با استخراج اطلاعات متقاضیان از سامانه مذکور،  مشخصات ۱۳۲ هزار و ۸۳۰ نفر متقاضی مسکن اعم از شاغل، بازنشسته، مستمری‌بگیر، شرکتی، حجمی و غیره به وزارت راه و شهرسازی جهت تکمیل فرایند ثبت نام در سامانه طرح جامع اقدام ملی مسکن tem.mrud.ir ارسال شد.

وی به آخرین وضعیت متقاضیانی که در سامانه جامع اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند‌، اشاره کرد و گفت: از ۱۳۲ هزار و ۸۳۰ نفر متقاضی مسکن،‌ ۵۴ هزار و ۷۸۹ نفر در سامانه جامع اقدام ملی مسکن تا مورخ ۱۴۰۰.۰۴.۰۹ ثبت نام شده‌ و مابقی شامل استعلام بندهای ج‌، استفاده از تسهیلات بانکی‌، سابقه مالکیت و همه بندها شده‌اند.

 

شرح

     تعداد ( نفر)       

کل متقاضیان مسکن ارسال شده به وزارت راه و شهرسازی

۱۳۲۸۳۰

کل ثبت نام شدگان در سامانه جامع اقدام ملی مسکن تا مورخ ۰۹/۰۴/۱۴۰۰

۵۴۷۸۹

استعلام بند (ج)، قرمز

۳۹۸۵۴

استعلام استفاده از تسهیلات بانکی، قرمز

۹۴۶۳

استعلام سابقه مالکیت، قرمز

۱۸۸۸۵

استعلام همه بندها، سبز

۹۸۳۳

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در این راستا جلسات متعددی با حضور نمایندگان مرکز حراست و دفتر بازرسی و سایر  اعضا کارگروه به‌منظور شناسایی و ارزیابی انتخاب پیمانکار برگزار و تصمیمات لازم توسط کارگروه یاد شده اتخاذ شد، خاطرنشان کرد: متن آگهی جهت پروژه ساخت مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی طی نامه شماره ۳۴۸۳۵/۹۹/۲۰۰ مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۹ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- اداره تمرکز و توزیع آگهی‌های دولتی ارسال و فراخوان شناسایی و ارزیابی کیفی پیمانکاران در دو روزنامه صمت و دنیای اقتصاد در تاریخ‌های ۲۸/۱۱/۱۳۹۹ و ۲۹/۱۱/۱۳۹۹ به چاپ رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: مستندات شرکت‌های سرمایه‌گذار در زمینه پروژه مسکن به دو روش ثبت در سامانه www.setadiran.ir و فیزیکی دریافت و شرکت‌هایی که در رشته ساختمان و ابنیه، دارای رتبه یک (به تشخیص صلاحیت و رتبه بندی سازمان برنامه و بودجه کشور) بودند انتخاب و تعیین شدند.

وی بیان داشت: به‌ منظور تسریع در فرایند تغییر کاربری اراضی، الحاق برخی اراضی به محدوده شهر، انتقال سند و تحویل ۵۰ درصد سهم اراضی مدنظر به وزارت جهاد کشاورزی جلسات متعدد با وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن برگزار و پیگیری های لازم به عمل آمد. همچنین به منظور بهره‌مندی از تسهیلات ساخت مسکن برای افراد واجد شرایط، با بانک‌های عامل نیز جلسات مشترک و متعددی برگزار شد.

شجری از آماده افتتاح بودن پروژه طرح مسکن در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته توسط همکاران استان و هماهنگی با ستاد وزارت، در این استان‌ها، فرآیندهای اولیه جهت اجرایی شدن پروژه به اتمام رسیده است و در حال انتقال سند و آماده افتتاح پروژه می‌باشند. همچنین فرایندهای اولیه پروژه مذکور در استان‌های خراسان رضوی و گلستان بزودی تکمیل و آماده افتتاح خواهند شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای اجرای طرح مسکن در سایر استان‌ها اظهار داشت: اخیراً مجوز تغییر کاربری ملک معرفی شده در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی اخذ و در حال رایزنی جهت موافقت کمیسیون ماده (۵) جهت تغییر کاربری سایر اراضی معرفی شده می باشد. همچنین مجوز کمیسیون ماده (۵) و شورای برنامه‌ریزی شهری استان خراسان شمالی جهت تغییر کاربری سه ملک از ۵ ملک معرفی شده اخذ شده است و در حال رایزنی جهت اخذ مجوز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران می‌باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع تصریح کرد: با توجه به این‌که املاک معرفی شده در استان بوشهر دارای کاربری مسکونی است، مکاتبات لازم جهت انتقال سند در حال انجام است. همچنین با وجود این‌که کاربری املاک معرفی شده در استان اصفهان، مسکونی می‌باشد، تاکنون اقدامی جهت انتقال سند و سایر مراحل صورت نپذیرفته است.

وی با بیان این که مجوزهای تغییر کاربری و تفکیک سند ملک معرفی شده در جنوب استان کرمان در دست اقدام است، ادامه داد: در عین حال استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، لرستان، البرز و کردستان در حال پیگیری جهت اخذ مجوز کمیسیون ماده (۵) جهت تغییر کاربری اراضی معرفی شده می‌باشند.

شجری با اشاره به این که از ۴ ملک معرفی شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تهران (جهت متقاضیان سازمان و مدیریت‌های تابعه)، رای کمیسیون ماده (۵) جهت تغییر کاربری برای ملک واقع در گیلاوند اخذ شده است و درصدد دریافت تاییدیه های لازم از شهرداری می‌باشند، خاطرنشان کرد: همچنین اخیراً سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص معرفی املاک، توافق کرده‌اند که در دست بررسی و استعلام از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: استان‌های قم، فارس، خوزستان، یزد و سمنان در حال برطرف کردن موانع املاک معرفی شده می‌باشند. استان‌های قزوین، مرکزی، زنجان و همدان فاقد اراضی مناسب جهت پروژه یاد شده بودند که جهت تهاتر ملک و یا بهره‌مندی افراد واجد شرایط از طرح اقدام ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند.

این مقام مسئول بیان داشت: تاکنون اقدامی در خصوص پروژه مذکور توسط استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و گیلان صورت نگرفته است‌.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ملک معرفی شده جهت پروژه یاد شده برای همکاران ستاد وزارت در تهران، در نوبت طرح در کمیسیون ماده (۵) جهت تغییر کاربری می‌باشد.

وی با اشاره به این که پروژه یکصد هزار واحدی مسکن وزارت جهاد کشاورزی با حضور دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی بزودی در استان‌های پیشرو افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: ضروری است استان‌های بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، مازندران، کردستان، لرستان و البرز به ‌منظور عملیاتی شدن پروژه، در فرایند کار تسریع کنند تا در استان های مذکور نیز پروژه افتتاح و عملیاتی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز