بیش از ۱۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در ایلام گازرسانی می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۳:۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۴۶۱۹
بیش از ۱۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در ایلام گازرسانی می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تلاش می‌شود تا پایان امسال ۱۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان ایلام گازرسانی شود.

به گزارش برنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عباس شمس‌اللهی تصریح کرد: از ابتدای گازرسانی به استان ایلام تاکنون ۹۸۶ واحد تولیدی و صنعتی شامل صنایع عمده و جزء در نقاط مختلف شهری و روستایی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌ است.

وی اظهار کرد: با توجه به نقش صنایع در رونق و آبادانی استان، گازرسانی به صنایع واجد شرایط همچنان از اولویت‌های اصلی شرکت گاز استان ایلام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام افزود: در آغاز سال ۱۴۰۰ و با وجود همه محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا اواسط تیرماه ۲۹ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز متصل شده است که سبب کاهش مصرف سالانه ۴۲ میلیون لیتر سوخت‌های مایع می‌شود.

شمس‌اللهی تأکید کرد: گازرسانی به صنایع افزون بر ایجاد ارزش افزوده فراوان برای استان ایلام، سبب کاهش آلودگی صنایع می‌شود و به این ترتیب ارتقای شاخص‌های حفظ و بهبود محیط زیست و توسعه پایدار را در پی خواهد داشت.

وی گفت: این شرکت همچنین شاهد تحقق ۷۵ درصدی اهداف مصوب سال ۱۴۰۰ درباره جایگزینی گاز با سوخت‌های فسیلی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲ کیلومتر خط تغذیه و شبکه برای واحدهای تولیدی و صنعتی احداث شده است، افزود: ۸۰ کیلومتر خط تغذیه و شبکه در پیمان‌های جاری واحد گازرسانی به صنایع در نظر گرفته شده که هم‌اکنون ۴۰ کیلومتر آن فعال و در حال اجراست.

شمس‌اللهی همچنین با بیان اینکه مقدار امسال مصوب جایگزینی گاز با سوخت‌های فسیلی ۱۵ هزار مترمکعب در ساعت است، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۹ تاکنون با گازرسانی به این ۲۹ واحد صنعتی، بیش از ۱۱ هزار ‌و ۲۰۰ مترمکعب در ساعت گاز جایگزین سوخت‌های فسیلی شده است.

نظر شما