شفاف‌سازی شستا در مورد انتشار غیر واقعی مشاوران؛

دیده‌بان باید واقعیت‌ها را ببیند نه شایعات فضای مجازی

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۰۰:۳۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۷۰۵۷
دیده‌بان باید واقعیت‌ها را ببیند نه شایعات فضای مجازی
شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نامه‌ای به مدیر مسئول سایت دیده‌بان شفافیت و عدالت، در خصوص لیست غیر واقعی مشاوران این شرکت که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده توضیح داد.

به گزارش برنا، در این نامه با امضای دکتر محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی خطاب به احمد توکلی مدیر مسئول سایت دیده‌بان شفافیت و عدالت آمده است: در خصوص لیست منتشر شده در فضای مجازی در مورد مشاوران شستا و سپس انتشار آن در سایت الف و بعد از آن انتشار نامه جنابعالی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی در مورد لیست کذب و خلاف واقع منتشره، نکات چندی به استحضار می‌رسد.

در ادامه نامه به این نکات پرداخته و با اشاره به تماس‌های جعلی با دفتر شستا با عناوینی همچون مسئول دفتر آقای توکلی خاطرنشان شده است: در همان زمان یعنی 16 تیرماه سال جاری، توضیحات مکتوب طی نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده است.

در بخش دیگر نامه مدیرعامل شستا آمده است: انتخاب و استفاده از مشاورین در راستای پیشبرد برنامه‌ها، اهداف و نظارت بر هلدینگ‌ها در مجموعه‌ای با مختصات شستا از اختیار مدیریت مجموعه است؛ بر این اساس به اطلاع می‌رساند در لیست مذکور نام برخی افراد آورده شده که هیچگونه ارتباط استخدامی و تبعا دریافت حقوق از شستا ندارند همچنین در این لیست سعی شده القا شود افرادی در محل کار خود حضور نداشته یا کار سازمانی مشخصی بر عهده آنها نیست.

در توضیح شستا بابت انتشار لیست کذب مشاوران و مبالغ دریافتی توسط آنها تصریح شده است: یدک کشیدن عنوان دیده‌بانی شفافیت و عدالت، نباید منجر به این رویه شود هر خبری بدون بررسی صحت و سقم ماجرا از منابع اصلی و صرفا بر مبنای شایعه‌ای در فضای مجازی، مبنای عمل قرار گرفته و موجب نامه‌نگاری با وزرا برای بررسی موضوع شود، بلکه لازم است ابتدا اصل مطلب از جایی که شایعه در مورد آن منتشر شده استعلام شده و اگر پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نشد، موضوع را در سایت‌های رسمی، رسانه‌ای کرد و به دادخواهی برخاست.

گفتنی است در این نامه همچنین اسامی افراد و توضیحاتی پیرامون فعالیت هر یک از آنها در قالب یک جدول نیز آمده است.

جناب آقای دکتر احمد توکلی

مدیرمسئول محترم سایت دیدبان شفافیت و عدالت

سلام علیکم

احتراماً، در خصوص لیست منتشر شده در فضای مجازی در مورد مشاوران شستا و سپس انتشار آن در سایت الف و سپس انتشار نامه جنابعالی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی در مورد لیست کذب و خلاف واقع منتشره نکات ذیل را به استحضار می‌رساند:

1- فردی با معرفی خود به عنوان مسئول دفتر "آقای توکلی" با دفتر شستا تماس گرفته و شماره 88890934 را جهت پاسخگویی داد. پس از تماس با شماره مزبور جهت پاسخگویی مشخص گردید که این شماره، شماره‌ی گویای مرکز آموزش مدیریت دولتی است و شخصی به این نام در آن مرکز وجود ندارد. فلذا امکان صحت سنجی تماس و ارائه توضیحات فراهم نبود.

2- از سوی آن مجموعه محترم هیچ گونه نامه یا مکاتبه‌ای جهت توضیحات واصل نشده بود. بدیهی است اگر آن عزیز درخواست اطلاعات را داده بودند، حتما موارد سریعتر به اطلاع می‌رسید، کما این که در همان زمان توضیحات مکتوب طی نامه شماره 4445/1/11 مورخ 16/04/1400 به سازمان بازرسی کل کشور ارسال گردید.

3- بدیهی است انتخاب و استفاده از مشاورین در جهت پیشبرد برنامه‌ها، اهداف و نظارت بر هلدینگها در مجموعه‌ای با مختصات شستا از اختیارات مدیریت مجموعه است.

4- در لیست مذکور نام برخی افراد آورده شده که هیچگونه ارتباط استخدامی و دریافت حقوق از شستا ندارند.

5- در لیست مزبور سعی شده است آن گونه القا شود که افراد لیست در محل کار خود حضور ندارند و یا کار سازمانی مشخصی بر عهده ندارند که در ذیل به کذب و خلاف واقع بودن مطالب درج شده اشاره می‌گردد:

مهدی نوراحمدی آقای دکتر مهدی نوراحمدی دارای مدرک دکترای مدیریت قراردادهای بین المللی نفت وگاز و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه امام صادق علیه السلام با 17 سال سابقه کار و قریب 15 سال سابقه مدیریتی در مراکز دانشگاهی (3 سال هیأت علمی دانشکده اقتصاد و مدیر امور آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام) و هلدینگ‌ها و شرکت‌های نفتی (بیش از 11 سال مشتمل بر عناوینی همچون مدیر برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، عضو هیأت مدیره شرکت خدمات حفاری سروک کیش، عضو هیأت مدیره شرکت پتروشیمی فسا، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره موسسه مطالعات انرژی سبحان)، از 11/10/1397 با سمت مدیر حوزه مدیریت فعالیت دارند که وظایف ایشان کاملا تعریف شده است و ادعای "تهیه پاورپوینت برای مدیرعامل" به عنوان شرح وظیفه دون شأن ایشان می‌باشد. بنابراین مطالب منتشر شده کاملا خلاف واقع و کذب محض است.
   2 میثم دامدیده نام صحیح ایشان، میثم دامیده است. نامبرده از 01/03/1399 با سمت مشاور پارلمانی مدیرعامل مشغول شده و کلیه امور پارلمانی شستا و هماهنگی‌ها با معاونت پارلمانی وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی طبق شرح وظایف مربوط توسط ایشان صورت می‌گیرد. هرچند نامبرده وقت و انرژی بسیار بیشتری در شستا صرف می‌کند، لیکن قرارداد ایشان، قرارداد 60 ساعتی منطبق بر قانون و دستورالعملهای مربوط در شستا می‌باشد. حضور ایشان در شستا بسیار بیشتر از 60 ساعت ذکر شده در قرارداد است و به ایشان بابت حضور مازاد، هیچ پرداختی صورت نمی‌گیرد. با توجه به نوع فعالیت ایشان، بخش زیادی از فعالیتهای وی در رفت و آمد به مجلس شورای اسلامی و هماهنگی با معاونت پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرف می شود و کمترین بررسی میدانی حجم وقت‌گذاری ایشان را اثبات می‌کند. لذا مطالب منتشره در خصوص ایشان کذب محض است.
3 مهدی خراسانی آقای دکتر سید مهدی خراسانی با دکترای روابط بین الملل و با سابقه کاری سه سال مدیرعاملی شرکت سفر کارت ملی، بیش از 12 سال کارشناس ارشد مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام و 5 سال مدیر حوزه ریاست گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی از تاریخ 01/09/1399 با عنوان کارشناس اداری و منابع انسانی در حوزه مدیریت مدیرعامل مشغول به کار شده است. در ضمن ایشان مشاور حوزه ریاست شستا نیست و مطالب منتشره در خصوص ایشان کذب محض و خلاف واقع است.
4 محمد الله خواه نام صحیح ایشان، مهدی الله خواه است. نامبرده با سمت کارشناس بازرسی به صورت تمام وقت در بازرسی شستا مشغول به انجام وظیفه می‌باشد. لازم به ذکر است ایجاد و تقویت بخش بازرسی با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور در جهت نظارت بر عملکرد و پیگیری  پرونده‌های سازمان بازرسی در شرکت‌ها صورت گرفته است. لذا درج عنوان "بدون حضور و بدون شغل" به عنوان شرح وظیفه برای ایشان کذب محض است.
5 مهدی یاراحمدی نام صحیح ایشان، علی یاراحمدی است. نامبرده کارشناس تمام وقت بازرسی می‌باشد. در ضمن، ایشان از شرکت کربن ایران به شستا مأمور شده اند. لازم به ذکر است ایجاد و تقویت بخش بازرسی با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور در جهت نظارت بر عملکرد و پیگیری  پرونده‌های سازمان بازرسی در شرکت‌ها صورت گرفته است. لذا درج عنوان "بدون حضور و بدون شغل" به عنوان شرح وظیفه برای ایشان کذب محض است.
6 فرهنگ فصیحی آقای دکتر سید فرهنگ فصیحی با مدرک دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر، از نخبگان شناخته شده در امور دانش بنیان و فناوری‌های نوین هستند. نامبرده از تاریخ 26/05/1399 تا 30/09/1399 در شستا با عنوان مشاور مدیرعامل در امور نوآوری و اقتصاد دانش بنیان مشغول به کار شد که به دلیل مخالفت وزارت نفت با مأموریت ایشان، با شستا قطع همکاری نموده و به وزارت نفت بازگشت. مؤکدًا تصریح می‌شود که علی‌رغم زحماتی که ایشان در شستا متقبل شدند، هیچ پرداختی هم به ایشان صورت نگرفته است و مطالب منتشره در خصوص ایشان کذب محض است.
7 مجید دبیریان ایشان از 27/11/1399 با عنوان دستیار ویژه مدیرعامل در امور استانها و سرمایه‌گذاری شستا مشغول به کار شده‌اند و علاوه بر مسائل مربوط به استانها، پروژه‌ها و شرکت‌ها، امور مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت‌های تابعه شستا را نیز پیگیری می‌کنند و لذا شرح وظیفه "بدون مسئولیت و حضور نامنظم" کذب محض است.
8 محمد کبیری ایشان معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.
9 مریم جمشیدی ایشان مشاور رسانه‌ای شرکت شیمی دارویی داروپخش است و امور مربوط به روابط عمومی آن شرکت را نیز بر عهده دارد. نامبرده هیچ گونه رابطه و قرارداد همکاری تحت هیچ عنوان با شستا نداشته و تبعا هیچ پرداختی هم به ایشان صورت نگرفته است. بنابراین ایشان به هیچ وجه مشاور رسانه‌ای شستا نبوده است. لذا مطالب منتشره در خصوص ایشان کذب محض است.

 

ضمنا در نامه منتشره اشاره شده است «علی‌رغم ادعای ایجاد شفافیت ...»، که با یک مراجعه ساده به سایت شستا به آدرس www.ssic.ir می‌توان کلیه مستندات عملکرد و دستاوردهای شستا در حوزه ارتقای شفافیت را مشاهده و در صورت تمایل با عملکرد سایر هلدینگ های مشابه در زمینه شفافیت مقایسه نمود.

انتظار دارد مطابق قانون و در جهت حمایت از افرادی که دلسوزانه و شبانه‌روز در جهت ایفای مسئولیت خود تلاش می‌کنند، اطلاع رسانی و ابهام زدایی لازم صورت پذیرد.

مراتب جهت استحضار و بهره‌برداری ایفاد می‌گردد.

دکتر محمد رضوانی فر

مدیرعامل

نظر شما