تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس تا دسامبر ۲۰۲۲

تولید نفت اوپک‌پلاس ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ در روز افزایش می‌یابد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۶:۲۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۸۶۳۵
تولید نفت اوپک‌پلاس ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ در روز افزایش می‌یابد
۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک ) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) ضمن موافقت با تغییر خط پایه تولید پنج کشور از مه ۲۰۲۲ و افزایش عرضه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه برای هر ماه تا دسامبر ۲۰۲۲ موافقت کردند.

به گزارش برنا به نقل از وزارت نفت ، براساس تصمیم (یکشنبه، ۲۷ تیرماه) نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس، مجموع عرضه نفت کشورهای عضو این ائتلاف از یکم اوت ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۲ هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و  این افزایش تولید به شرایط بازار بستگی خواهد داشت.

اوپک و متحدانش در قالب ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه سال ۲۰۲۰ در واکنش به فروپاشی تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید- ۱۹ روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه از عرضه نفت خود کاستند و مقرر شده بود این توافق آوریل ۲۰۲۲ پایان یابد.

توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایان ماه ژوئیه (تیرماه - مردادماه) ۲۰۲۱ به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

اعضای اوپک پلاس همچنین موافقت خود را با تغییر خط پایه تولید پنج کشور کویت، عراق، امارات، عربستان و روسیه از مه ۲۰۲۲ اعلام کردند، افزایش تولید پنج کشور یادشده با تغییر خط پایه تولید در مجموع یک میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

اعضای این ائتلاف تصمیم گرفتند بیستمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) در  یکم سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰) برگزار شود.

نظر شما