پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی از افزایش تقاضای نفت در اولین ماه پاییز

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۸:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۰۱۷
پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی از افزایش تقاضای نفت در اولین ماه پاییز
آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی برای نفت با آغاز فصل پاییز ۱.۶میلیون بشکه در روز افزایش یابد و این روند افزایشی تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد.

به گزارش برنا به نقل از اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت پس از سه ماه متوالی کاهش به‌خاطر گسترش ویروس کرونای دلتا، با آغاز فصل پاییز 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و این روند افزایشی تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد.

این آژانس در گزارش بازار نفت پیش‌بینی خود از رشد تقاضا در کل سال 2021 را پایین آورد ولی اعلام کرد گسترش واکسیناسیون کرونا احتمالاً تقاضا برای نفت را در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی افزایش می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی حالا تخمین می‌زند تقاضای جهانی برای نفت 5.2 میلیون بشکه در روز در 2021 افزایش یابد، یعنی حدود 110 هزار بشکه در روز کمتر از آخرین پیش‌بینی این آژانس در ماه گذشته. در گزارش ماه اوت پیش‌بینی شده بود تقاضای جهانی نفت 5.3 میلیون بشکه در روز در 2021 و 3.2 میلیون بشکه در روز در 2022 افزایش یابد. آژانس بین‌المللی انرژی در ماه گذشته اعلام کرد محدودیت‌های رفت‌وآمد در آسیا برای مقابله با ویروس کرونای دلتا روند رشد تقاضای نفت در نیمه دوم 2021 را آهسته می‌کند.

این آژانس در گزارش خود آورده است: «اگر ائتلاف اوپک‌پلاس به افزایش تولید خود ادامه دهد، بازار نفت باید از آغاز فصل پاییز تعادل بیشتری پیدا کند. ولی عرضه نفت در اوایل 2022 آن‌قدر بالا خواهد بود که ذخایر خالی‌شده را پر کند».

اوپک در گزارش ماهانه بازار نفت اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی حدود 4.2 میلیون بشکه در روز نسبت به 2021 افزایش یابد. این رقم 900 هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی قبلی این گروه است.

نظر شما