از تاکسی پرنده رونمایی شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۳:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۲۶۳
از تاکسی پرنده رونمایی شد
ایرباس از جدیدترین طرح اصلاح شده خود برای یک «تاکسی پرنده» کاملا برقی با ظرفیت چهار صندلی و بال‌های ثابت و دم V شکل و هشت ملخ الکتریکی رونمایی کرد.

به گزارش برنا به نقل از نشنال نیوز، ایرباس از جدیدترین طرح اصلاح شده خود برای یک «تاکسی پرنده» کاملا برقی با ظرفیت چهار صندلی و بال‌های ثابت و دم V شکل و هشت ملخ الکتریکی رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش، هدف از ساخت این هواپیما، پروازهای بدون صدا به عنوان بخشی از حمل و نقل هوایی پایدار درون شهری اعلام شد.

به گفته غول هوافضای اروپایی یعنی ایرباس، این شرکت قصد دارد نمونه اولیه هواپیمای CityAirbus NextGen خود را در سال 2023 به پرواز درآورد و دریافت مجوز پرواز آن را تا سال 2025 هدف‌گذاری کرده است.

برونو یون، مدیر اجرایی شرکت هلیکوپترهای ایرباس، در این باره گفت: ما در تلاش برای ایجاد یک بازار کاملاً جدید هستیم که به طور پایدار حمل و نقل هوایی را در شهرها یکپارچه می‌کند و در عین حال نگرانی‌های زیست محیطی و اجتماعی را برطرف می‌کند.

وی افزود: ایرباس متقاعد شده است که چالش‌های واقعی در مورد یکپارچه‌سازی درون شهری، پذیرش عمومی و مدیریت خودکار ترافیک هوایی به همان اندازه سخت است که چالش‌های فناوری و مدل‌های تجاری این وسایل نقلیه سخت هستند.

بر اساس این گزارش، تاکسی‌های برقی هوایی به عنوان بخش جدیدی در صنعت هوانوردی در حال ظهور هستند چرا که اولین نسخه‌های طراحی آن‌ها نزدیک به بلوغ است و توسعه دهندگان آن‌ها به دنبال افزایش سرمایه از طریق «شرکت‌های با هدف ویژه تملک» هستند.

شرکت‌های نوپا در حال رقابت برای توسعه، دریافت مجوز و تولید هواپیماهای برقی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد تحول در سفرهای کوتاه مدت هستند. تلاش برای تاکسی‌های برقی پرنده، به ویژه در مناطق شهری، در حالی صورت می‌گیرد که دولت‌ها به دنبال کاهش انتشار کربن برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز