سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس یازدهم

صلاح امروز کشور حمایت و تقویت تولید داخل است/ به کمیسیون صنایع گزارشی درباره دپو کالا نداریم

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۰۶:۲۴:۴۸
کد خبر: ۱۲۶۴۸۰۰
صلاح امروز کشور حمایت و  تقویت تولید داخل است/ به کمیسیون صنایع گزارشی درباره دپو کالا نداریم
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس یازدهم گفت: نسبت به دپو در گمرک و تخلفات به کمیسیون صنایع و معادن چیزی ارجاع نشده است، در صورت ارجاع به این کمیسیون حتما موضوع پیگیری خواهد شد.

حجت‌اله فیروزی نماینده مردم فسا و سخنگو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص جنجال علیه تولیدات داخل گفت: کشور در جهش اقتصادی و صنعتی و تولیدی قرار دارد و لذا ضرورت دارد همه مردم از تولیدات داخلی حمایت کنند تا تولیدکنندگان و صنعتگران بتوانند کارشان را ادامه دهند تا علاوه بر افزایش انگیزه، همه سرمایه‌گذاری‌شان را توسعه بدهند البته ایراداتی به کیفیت وجود داردکه با تلاش باید این نواقص را برطرف کنند. 

وی اظهار داشت: چند سالی است که برندهای خارجی کشور ما را ترک کردند و رفتند و در سخت ترین شرایط کشور که مردم به حضور و حمایت آنها نیاز داشتند،  کارخانه های داخلی توان تولید نیازهای داخلی در حوزه لوازم خانگی را نداشتند ما را تنها گذاشتند. لذا برخی از سرمایه گذاران و سرمایه داران و کسانی که در عرصه تولید کار میکردند، با زمان گذاشتن، در واقع نوعی ایثار کردند سرمایه هایشان را در این بخش به کار گرفتند، خطوط تولید راه انداختند و جمعی زیاد از نیروهای ایرانی که قسمت قابل توجهی جوان هستند را به کار گرفتند. 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن افزود: آن چیزی که رهبر انقلاب در حمایت از تولید داخلی و تذکر به افراد جنجال گر در این حوزه ها و بر طبل اینکه حوزه ها انحصاری می‌شود می‌کوبند تذکرشان معطوف بر این بخش از قضیه بود که در شرایط فعلی کشور هم ارز کافی برای خارج شدن نداریم، و در شرایط سخت تحریم قرار داریم از کالای ایرانی حمایت شود. هدف نظام انحصار در هیچ یک از بخش ها نیست، قطعا آن چیزی که صلاح امروز کشور حمایت و  تقویت تولید داخل است . 

فیروزی با بیان اینکه خیلی ها گلایه دارند که چرا افراد سرمایه هایشان را به کشورهای همسایه میبرند گفت: طبیعی است که اگر بخواهیم این اتفاق نیفتد باید از تولید و سرمایه گذار حمایت شود، از تولیدات استفاده کنیم و زمینه کار و اشتغال و فعالیت را تسهیل کنیم. الان که دولت و مجلس پای کار آمدند با تصویب قوانین خوب و مترقی‌ای مثل قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار و قانون رفع موانع تولید، و دولت هم که با شعار کار وارد صحنه شده است حق است که همه به دور از غوغا سالاری‌ها از بخش تولید و صنعت همه حمایت کنند. 

نماینده مردم فسا در مجلس یازدهم یادآور شد: اگر نیاز به واردات باشد به صورت مدیریت شده انجام خواهد گرفت و سیاست گذاری در وزارت صنعت صورت می‌پذیرد الان در حال حاضر تعداد و تنوع کافی در تولیدات داخلی داریم و دسترسی به این تولیدات به آسانی فراهم است، قیمت هم نسبتا منصفانه است و در خصوص کیفیت و قیمت البته تذکراتی داده شده است تا دقت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان گفت: باید به دولت فرصت بدهیم تا بتواند در حوزه تولید و صنعت گام‌های محکمتری بردارد، قطعا هر بخش از کالاها که وارد شود و به وضعیت اقتصادی لطمه بزند، مورد نیاز کشور نباشد و ارز از کشور خارج کند به صلاح نیست و باید موضوع مدیریت شود. نسبت به دپو در گمرک و تخلفات به کمیسیون صنایع و معادن چیزی ارجاع نشده است، در صورت ارجاع به این کمیسیون حتما موضوع پیگیری خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظر شما