اجرای طرح تامین مالی زنجیره ای با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۱:۵۲:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۰۸۵۱
اجرای طرح تامین مالی زنجیره ای با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی
مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت، بانک مرکزی و هفت بانک عامل برای اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی برگزار شد.

به گزارش برنا، در این مراسم، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، رضا فاطمی امین وزیر صمت، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی و علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند.

در روش تامین مالی زنجیره‌ای، به جای شیوه سنتی دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد.

همچنین در این روش به جای تسهیلات نقدی می‌توان از ابزار‌های اعتباری مانند اوراق و برات و همچنین فاینانس استفاده کرد که علاوه بر کاهش نیاز به نقدینگی بنگاه‌ها منابع بانکی نیز به سمت فعالیت‌های مولد و تولیدی هدایت می‌شود.

صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: اجرای این طرح مطالبات غیرجاری بانک‌ها را کمتر می‌کند و هدایت نقدینگی و نظارت بر مصرف صحیح منابع بانکی راحت‌تر انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: با تأمین مالی زنجیره‌ای، پرداخت بانک‌ها بر اساس صورتحساب الکترونیک انجام می‌شود که با زیرساخت ایجاد شده در سامانه جامع تجارت امکان آن فراهم شده است.

رضا فاطمی امین افزود: با این کار دریافت تسهیلات شفاف می‌شود و بنگاه‌ها نمی‌توانند برای یک موضوع چند وام دریافت کنند؛ بنابراین گزارش این طرح برای زنجیره فلزات، ساختمان، خودرو، لوازم خانگی، ماشین آلات، صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی و با همکاری بانک‌های ملی، ملت، صنعت و معدن، مسکن، تجارت، پارسیان و صادرات انجام می‌شود.

انتهای پیام

 

نظر شما