با ۱۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۱۴:۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۳۹۸۴۵
با ۱۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟
باید اعتراف کرد که خرید خودروهایی با قیمتی نزدیک به 100 میلیون تومان کاری سخت به نظر می رسد.

باید اعتراف کرد که خرید خودروهایی با قیمتی نزدیک به 100 میلیون تومان کاری سخت به نظر می رسد. این رنج قیمت با وجود اینکه رقمی قابل توجه به نظر می رسد تقریبا مرزی میان خودروهای میان رده و اقتصادی با امکانات محدود و طراحی های پرنقص و خودروهای خوش استیل و محبوب محسوب می شود. در نتیجه بسیاری از خریداران با خودروهای موجود در این رنج چندان آشنایی ندارند و با وجود داشتن سرمایه قابل توجه همواره با این پرسش مواجه اند که با 100 میلیون چه ماشینی بخریم؟ نتیجه آنکه ابهام و سردرگمی خریداران موجب شد تا به بررسی بهترین محصولات موجود در بازار با قیمتی نزدیک به 100 میلیون تومان بپردازیم.

با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی شرکت همراه مکانیک به عنوان نخستین مرجع کارشناسی خودرو در ایران، در حال حاضر خودرویی با قیمتی نزدیک به 100 میلیون تومان از تنوع بی نظیری برخوردارند به گونه ای که می توان انواع سدان های جوان پسند و شاسی بلندهای پرمصرف و کم مصرف را در این رنج قیمت مشاهده کرد.

مزدا 3 جدید

مزدا 3 یکی از پرفروش ترین خودروهای جهان است که در ایران توسط گروه بهمن خودرو با عنوان مزدا 3 تیپ 4 صندوق دار مونتاژ و عرضه می شود. خودرویی زیبا و لوکس با پیشرانه ای مناسب برای تردد در محیط شهری که فرمان پذیری مناسب می تواند یکی از گزینه های جوانان علاقه مند به خودروهای اسپرت باشد.

زیبایی ظاهری، استفاده درست از خطوط حجم دهنده و تناسب بخش های مختلف بدنه از جمله معیارهایی است که در یک طراحی ژاپنی به چشم می خورد. هنگامی که به این ویژگی ها هندلینگ مناسب، دید خوب، صندلی های راحت و ترمزهای قابل اطمینان را اضافه کنید، مزدا 3 به خودرویی مقرون به صرفه به نسبت امکانات و کیفیت خود تبدیل می شود.

مزدا 3 جدید در ایران با موتوری 4 سیلندر و 16 سوپاپ به حجم 2000 سی سی تولید می شود که حداکثر قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن متر را فراهم می کند. این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک با کنترل الکترونیکی و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می کند. شتاب صفر تا 100 مزدا 3 جدید 9.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5 از مصرف سوخت ترکیبی 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برخوردار است.

به لحاظ ایمنی مزدا 3 جدید از وضعیت مطلوبی برخوردار است. وجود 6 کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای محافظت از جان سرنشینان این خودرو را تضمین می کند. همچنین سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش کشاننده و ترمزهای دیسکی برای چرخ های جلو و عقب از دیگر تجهیزات ایمنی مزدا 3 جدید محسوب می شوند.

قیمت مزدا 3 جدید هم اکنون در بازار ایران حدود 123 میلیون تومان ارزیابی می شود اما خریداران می توانند مدل های دسته دوم این خودرو را با قیمتی کمتر و نزدیک به 100 میلیون تومان خریدارای کنند.

سانگ یانگ تیوولی

یکی از محبوبترین خودروهای کره ای در ایران که حتی در سایر کشورهای جهان به ویژه انگلستان که به مشتری های مشکل پسند خود مشهور است فروش خوبی دارد تیوولی نام دارد. این خودرو حاصل بیش از 40 ماه تحقیق و بررسی و نزدیک به 300 میلیون دلار سرمایه گذاری است که توانسته جوایز متعددی برای طراحی و عملکرد فنی خود کسب کند.

تیوولی 2017 در نسخه بنزینی با یک پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 124 اسب بخار و گشتاور 157 نیوتن متر عرضه می شود. با توجه به نمره عالی این خودرو در استاندارد NVH دیگر شاهد لرزش، صدای اضافی و ورود غرش موتور به داخل اتاقک نیستیم. به دلیل وجود این پیشرانه کم حجم، تیوولی از شتابی نسبتا پایین یعنی 13.5 ثانیه برخوردار است و نهایت سرعت آن نیز به 170 کیلومتر بر ساعت می رسد. هرچند استفاده از این پیشرانه برای خودرویی با ابعاد و وزن تیوولی موجب کاهش مصرف سوخت این خودرو شده است به گونه ای که مصرف بنزین ترکیبی این کراس اوور کوچک حدود 7.2 تا 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

تیوولی در نمای روبرو با بسیاری از خودروها تفاوت دارد و این موضوع موجب جذابیت آن شده است. جلوپنجره باریک این خودرو هنگامی که با چراغ های مه شکن سه بعدی و نوار LED دیلایت ترکیب می شود حالتی تهاجمی به این خودرو می بخشد. طراحان تیوولی به راحتی از نمای جانبی این خودرو نگذشته اند برای آن نیز فرمی خاص را در نظر گرفته اند. استفاده از خطوط حجم دهنده در نمای جانبی که در امتداد چراغ های جلو به سمت چراغ های عقب کشیده می شوند به خوبی توانسته اند حالت عضلانی این خودرو را حفظ کنند. افزون بر این در قسمت پایین بدنه این خودرو نیز شاهد یک خط اتصال دهنده چرخ های جلو به عقب هستیم که نشان از کوشش فراوان طراحان کره ای برای تیوولی دارد.

به لحاظ ایمنی تیوولی از 6 کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای، ترمز ضد قفل ABS چهار کاناله و سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سامانه کنترل پایداری خودرو (ESP)، سیستم‌ ضدلغزش در شتاب‌گیری (ASR)، فعال‌کننده چراغ‌ خطرها در ترمزهای ناگهانی (ESS)، سیستم جلوگیری کننده از واژگونی (ARP) و ضد هرزگردی چرخ‌ها (TCS) برخوردار است.

قیمت تیوولی در بازار ایران نزدیک به 117 میلیون تومان برآورد می شود که خریداران می توانند نسخه های دسته دوم آن را با قیمتی کمتر خریداری کنند.

 

 

 

 

نظر شما