کارشناس مسائل اقتصادی:

دلال بازی‌های بازار ارز باعث از بین رفتن اقتصاد پایدار شده است

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۷:۰۷:۱۹
کد خبر: ۶۷۶۷۰۱
دلال بازی‌های بازار ارز باعث از بین رفتن اقتصاد پایدار شده است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: باید اقتصادی پایدار در جامعه ایجاد کنیم تا قیمت دلار در این دلالی ها، دچار افت و خیز نشود.

«حیدر مستخدمین حسینی»، کارشناس مسائل اقتصادی، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، درباره تاثیر فعالیت‌های کاذب بازار ارز در افزایش قیمت دلار گفت: درآمدهای بازار ارز به دلیل رانتی است که در آن وجود دارد و این درآمدها سوری و غیر مولد بوده و نقشی در تولید ملی ندارد. واسطه‌گری‌ها در بازار ارز متعلق به اقتصادهای بیمار است.

او در ادامه تاکید کرد: اقتصادی که در آن دلالی رواج دارد و بازار را متلاطم می‌کند، باعث از بین رفتن اشتغال‌های موجود در کشور می‌شود. باید اقتصادی پایدار در جامعه ایجاد کنیم تا قیمت دلار در این دلالی‌ها، دچار افت و خیز نشود.

مستخدمین حسینی در ادامه بیان کرد: دلالی در حوزه ارزی نه تنها هیچ مزیتی در اقتصاد ندارد، بلکه فرهنگ رانت را گسترش خواهد داد. این‌ها باعث گرفتن سودهای بدون کوشش و متشنج شدن فضای کسب و کار جامعه خواهد شد. این نوع فعالیت‌ها سم مهلک و کشنده‌ای بوده که جامعه را از تولید دور خواهد کرد.

او در ادامه گفت: ما یک کشور توسعه نیافته‌ هستیم که باید با کار، تلاش و امید بتوانیم به سمت رونق حرکت کنیم.

این کارشناس اقتصادی درباره دلایل افزایش شدید قیمت دلار در یک سال اخیر گفت: سیاست های بانک مرکزی و کنترل نداشتن در این موضوع باعث افزایش قیمت دلار وحتی افزایش قیمت طلا شده است.

نظر شما