مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران:

روزانه ۲۳۰ میلیارد متر مکعب برداشت گاز داریم

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۵:۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۰۰۵۷۳
روزانه ۲۳۰ میلیارد متر مکعب برداشت گاز داریم
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: برداشت روزانه ما از گاز طبیعی ۲۳۰ میلیارد متر مکعب بوده که امیدواریم تا ۳ سال آینده به ۲۹۰ متر مکعب افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، چهارمین همایش تولید گاز پایدار برگزار شد. در این همایش «حمیدرضا عراقی» مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، بی طرف معاون وزیر نفت در امور مهندسی و بهمن نیا رییس همایش حضور داشتند.

بی طرف در این جلسه گفت: صنعت گاز یک صنعت پیشرفته در کشور است. همه می دانیم چرخه عمر تاسیسات و سیستم های صنعتی به دو بخش ایجاد و پدیدآوری و بهره برداری تقسیم می شود.

او گفت: اگر توجه درست و کاملی به صنعت گاز نداشته باشیم، زیان های فراوانی متوجه کشور خواهد شد.

بی طرف بیان کرد: برای استقرار واحدهای تولیدی باید براساس نقشه جامع آمایشی پیش رویم و نگاه کلان در بحث پدیدآوری داشته باشیم.

او ادامه داد: استفاده از مشاوران باتجربه یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه کنیم و در انتخاب، اکتشاف و جذب فناوری در تاسیسات مان اشرافیت کامل داشته باشیم تا بتوانیم درست عمل کنیم.

او با بیان اینکه در دنیا شاهد جهش در نظامات تامین نگهداری هستیم، افزود: ما در ناکارآمدی سیستم‌های خود کلافه و گرفتار عدم شفافیت و ناسالمی هستیم که باید برای حل آن قدم برداریم.

بی طرف اظهار کرد: باید برون سپاری را جدی بگیریم، در غیر این صورت شرایطمان سخت تر می‌شود.

او گفت: باید با کمک کردن، دعوت و تعامل با سرمایه گذاران خارجی ظرفیت ها را ایجاد کنیم و حتما نگاه ما باید ملی باشد و از نخبگان و کسانی که می توانند کار ارزشمند انجام دهند، استفاده کنیم.

در ادامه مراسم عراقی افزود: شرکت ملی گاز ماموریت های مهمی از قبیل مدیریت تامین گاز کشور، حضور فعال در فرصت های مناسب در تجارت جهانی و مدیریت تجدید ساختار صنعت ملی دارد.

معاون وزیر گفت: برداشت روزانه ما از گاز طبیعی ۲۳۰ میلیارد متر مکعب بوده که امیدواریم  تا ۳ سال آینده به ۲۹۰ متر مکعب افزایش یابد.

او تصریح کرد: ما در ۵۰ سال دوم فقط به دنبال تولید پایدار نیستیم بلکه در تلاش هستیم بر اساس ارزش افزوده تولید کنیم و محصولاتمان با کیفیت باشد و زمین و هوا را کمتر آلوده کند.

عراقی در پایان بیان کرد: باید نیروی انسانی فعال و عاشق به این حرفه و محیط زیست تربیت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز