شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان چیست؟

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۰:۰۷:۰۹
کد خبر: ۷۰۷۹۶۲
شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان چیست؟
جای خالی دندان یکی از مهمترین دغدغه‌ها پس از کشیدن آن است. داشتن همه دندانها، خصوصا برای افرادی که ظاهر آنها نقش مهمی درکار و زندگیشان ایفا می‌کند، بسیار ضروری است.

جای خالی دندان یکی از مهمترین دغدغه‌ها پس از کشیدن آن است. داشتن همه دندانها، خصوصا برای افرادی که ظاهر آنها نقش مهمی در کار و زندگیشان ایفا می‌کند، بسیار ضروری است. در چنین شرایطی در صورتی که فرد مجبور به کشیدن دندان شود، کاشت ایمپلنت می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان، امکان قرار دادن دندان جدید حتی در همان روز کشیدن دندان را فراهم می‌کند. همچنین فرآیند ترمیم در این روش، سریع تر انجام می‌شود. با اینحال، کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان نیازمند داشتن شرایط لازم است. در مواردی پس از کشیدن دندان و پیش از کاشت ایمپلنت لازم است زمانی برای ترمیم محل زخم لحاظ شود. برای کاشت فوری ایمپلنت باید دو شرط اصلی لحاظ شود:

1)    عدم وجود عفونت: برای کاشت ایمپلنت، ناحیه خالی دندان باید عاری از التهاب، بیماری‌های لثه و انواع عفونت باشد. در صورت وجود عفونت یا تورم لازم است قبل از کاشت ایمپلنت،این عوارضدرمان شوند.

2)    کیفیت و کمیت استخوان فک: کیفیت و تراکم استخوان فک در محل دندان کشیده شده باید به گونه‌ای باشد که امکان پر کردن محل خالی را داشته باشد. در مواردی که استخوان‌ها تراکم لازم برای احاطه کردن ایمپلنت را ندارند می‌توان از روش‌هایی مانند پیوند استخوان استفاده کرد.

اولین قدم برای کاشت ایمپلنت دندان، تعیین یک برنامه درمانی برای بیمار است. این برنامه دربرگیرنده نیاز فرد است که توسط تیمی از افراد متخصص خصوصا جراح فک و دهان، تعیین میشود. این تیم شرایط درمانی لازم را با توجه به نوع ایمپلنت مورد نیاز فرد تعیین می‌کنند. در ادامه، یک ایمپلنت از جنس تیتانیوم در محل ریشه دندان کشیده شده قرار داده می‌شود. همزمان با ترمیم استخوان فک، این استخوان اطراف فلز را احاطه کرده و آن را در فک محکم می‌کند. فرآیند درمان حدود 6 تا 12 هفته زمان می‌برد. وقتی ایمپلنت در محل خود مستحکم شد، یک قطعه کوچک کانکتور به نام اباتمنت بر روی آن سوار می‌شود تا امکان قرار دادن تاج دندان روی آن فراهم آید. برای ساختن دندان جدید، دندانپزشک از روی دندان فرد قالب اولیه را تهیه کردهو در نهایت از روی آن، دندان نهایی ساخته شده و بر روی ایمپلنت قرار می‌گیرد. دندان ساخته شده از نظر رنگ نیز با سایر دندان‌های فرد هماهنگ می‌شود تا کاملا همانند دندان‌های طبیعی به نظر برسد.

شرکت اشترومن خاورمیانه  به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندهای جهانی در زمینه ایمپلنت های دندانی و محصولات پروتزی و ترمیمی است که ازدیماه۱۳۹۵ به صورت مستقیم وارد بازار ایران شده است. شما میتوانید با پیوستن به صفحه لینکدین اشترومن خاورمیانه، علاوه بر کسب اطلاعات در مورد محصولات و آخرین اخبار از تخفیف های ویژه نیز بهره مند شوید.

منابع

https://www.webmd.com/oral-health/guide/dental-implants#3

https://www.hillcountryoralsurgery.com/good-candidate-immediate-implant-placement/

 

 

نظر شما