استاندار مازندران:

باید با تعامل با کشورهای منطقه به ایجاد ثبات و امنیت کمک کنیم/ سرمایه‌گذاران می‌توانند از تسهیلات بندر امیرآباد استفاده کنند

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۰:۵۳:۵۱
کد خبر: ۷۲۷۸۷۸
باید با تعامل با کشورهای منطقه به ایجاد ثبات و امنیت کمک کنیم/ سرمایه‌گذاران می‌توانند از تسهیلات بندر امیرآباد استفاده کنند
استاندار مازندران گفت: ما بیشتر از گذشته نیاز داریم تا با کشورهای منطقه به معنای واقعی ثبات و امنیت را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اسلامی استاندار مازندران در اولین همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر گفت: در دنیا شعار صلح و حفظ امنیت جهانی دنبال می‌شود اما در محتوا و درآمد بی‌ثبات‌کننده است.

او ادامه داد: ما بیشتر از گذشته نیاز داریم تا با کشورهای منطقه با تعاملات گسترده تر و به معنای واقعی، ثبات و امنیت ایجاد کنیم.

اسلامی بیان کرد:  فرصت های جغرافیایی که ایران در راستای سیاست‌های خارجی و امنیت بین المللی ترسیم کرده، دسترسی به آبهای آزاد و نیاز کشورهای حوزه اقیانوس هند برای دسترسی به کشورهای حوزه آسیای میانه و دریای خزر  است که نقش ویژه ای دارد. به همین جهت برگزاری این همایش به منظور گفت و گو با یکدیگر و توسعه تبادلات مورد توجه قرار می‌گیرد.

 او به تنوع بخشی به سرفصل ها، همکاری و موضوعاتی که در بخش مبادلات تجاری اشاره کرد و گفت: ما به صورت گسترده می توانیم منافع را به منافع مشترک تبدیل کنیم.

اسلامی تصریح کرد: در این همایش در راستای سیاست های کلی در حاکمیت، سیاست خرد و سرفصل های همکاری را باید گسترش دهیم.

او با بیان  اینکه در حمل و نقل دریایی جاده‌ای و ریلی ایران سرمایه‌گذاری‌های مهمی انجام داده است، افزود: ظرفیت‌های ریلی  با ظرفیت های هوایی نیز با تخصیص خط هوایی که ماه های آینده به اتمام می رسد، تکمیل می شود.

او با بیان اینکه ظرفیت های مکمل که می تواند تجارت را تسهیل بخشد را ایجاد کردیم، افزود: در بحث دریانوردی در دریای خزر نیاز داریم که صنایع خود را برای جابجایی کالاها توسعه دهیم و به عنوان فرصت های جدید آنها را معرفی کنیم.

او عنوان کرد: توسعه گردشگری دریایی با داشتن شناورهای رو_رو، تبادل و جابه‌جایی مسافر را می‌توانیم، گسترش دهیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه ظرفیت های توسعه صادرات محصولات زراعی و صنایع لبنی و پروتئینی بالا بوده و  به بیش از پنج کشور جهان صادر می‌شود، گفت: مجموعه این سرمایه گذاری ها با محوریت بندر امیرآباد می‌تواند امروز توسط سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

 او گفت:  بندر امیرآباد در منطقه با تسهیلات بالا فرصتی برای  بهره برداری ایجاد می کند و همچنین در این بندر زمین در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد که برای توسعه تبادلات فعالیت انجام دهند.

اسلامی گفت: امیدواریم با تعامل ارزنده که صورت می گیرد با کشورهای حوزه دریای خزر به ویژه با روسیه، همچنین از طریق این همایش بتوانیم به صورت شتابان منافع و همزیستی مسالمت آمیز را در منطقه گسترش دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز