رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران؛

ترخیص کالا از گمرک تسهیل شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۰:۴۷:۰۳
کد خبر: ۷۵۳۷۱۹
ترخیص کالا از گمرک تسهیل شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: واردکنندگانی که کالای آنها مشمول پرداخت مابه التفاوت ارزی است، با ارائه تعهد 6 ماهه به بانک می توانند نسبت به ترخیص کالای خود اقدام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «یدالله صادقی»، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، با اعلام این خبر افزود: براساس اصلاحیه بند ۵ مصوبه ۶۳۷۹۳/ ت ۵۵۶۳۳ ه هیات وزیران، مقرر شد تا کالاهای مشمول اخذ مابه التفاوت ارزی با اخذ تعهد از واردکنندگان ترخیص شوند. برخی کالاها نیز از پرداخت مابه التفاوت ارزی معاف شده اند که فهرست این کالاها افزایش یافته است .

صادقی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۴۷۹ قلم کالا مشمول معافیت از پرداخت مابه التفاوت ارز شده‌اند. بنابراین در زمان ترخیص این کالاها که به تفکیک کد تعرفه هر کالا به گمرکات ابلاغ و اطلاع‌رسانی شده، نیازی به تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان یا تعهد بانکی نیست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در خصوص کالاهای مشمول پرداخت مابه التفاوت ارزی نیز اظهار کرد: اگر کالایی مشمول فهرست معافیت‌ها نبود، وارد‌کننده کالا می‌تواند به بانک مراجعه و با ارائه‌ی تعهد و اخذ کد رهگیری بانک نسبت به ترخیص ۱۰۰ درصد کالای خود از گمرکات اقدام کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز