وزیر نیرو در آغاز سفر به استان قم:

پنج هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده می شود

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۱:۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۶۳۲۹۱
پنج هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده می شود
وزیر نیرو گفت: با ورود 26 نیروگاه جدید به مدار، تا پیش از شروع تابستان سال آینده پنج هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده می شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، صبح امروز 19 مهرماه، در ابتدای سفر یک‌روزه خود به استان قم با اعلام این خبر افزود: امروز 13 پروژه صنعت برق در استان قم در مجموع با افزون بر 111 میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهد شد.

همچنین نیروگاه مولد کوچک به عنوان اولین نمونه کار بخش خصوصی و عملیات اجرایی 4 پروژه بزرگ صنعت برق آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: 107 میلیارد تومان اعتباراتی است که برای طرح‌های در دست اجرا در نظر گرفته شده که امروز عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: افتتاح این طرح‌ها در مجموع موجب خواهد شد بخش برق در این استان با کاهش افت ولتاژ و تامین مطمئن برق صنایع وضیت پایداری پیدا کند.

اردکانیان با اشاره به آغاز فصل تدوین بودجه سال 98 افزود: ان‌شاالله با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان مردم استان قم بتوانیم منابع مورد نیاز را برای شتاب‌بخشی به طرح‌‌ها تامین کنیم.

وی اضافه کرد: تاکید در بخش آب و برق به سمت اتکای بیشتر به بخش خصوصی است؛ به‌گونه‌ای که دولت بتواند نیازها را در سطح پایه تامین کند، و یک تسهیلگر برای ارتباط بین مولدین و مصرف کنندگان باشد.

وزیر نیرو اظهار کرد: چه در بخش نیازهای پایه و چه سایر بخش ها اصل موضوع این است که در مصرف منابع مختلف حیاتی از جمله آب، برق و به طور کلی منابع زیست محیطی گام بلندی به سمت مصرف صحیح برداشته شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: اگر روند بهینه مصرف اصلاح نشود، قطعا هر اندازه به طرح‌های تامین و تولید سرعت دهیم، این فاصله پر نخواهد شد.

وی، برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای سال جاری را براساس کم‌بارشی سال آبی گذشته دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های اجرایی را در بخش‌های شرب و تامین برق عملیاتی کنیم که بخش قابل توجهی از آن هم به همکاری مردم و مصرف‌کنندگان در بخش‌های مختلف وابسته است.

وزیر نیرو ادامه داد: پیش بینی ما این است که برای تابستان 98 نسبت به آنچه اکنون در حال بهره برداری داریم و آنچه که نیازمان خواهد بود 8000 مگاوات کمبود داریم.

اردکانیان اضافه کرد: برنامه‌های ما بر این اساس است که حدود 5000 مگاوات آن را بتوانیم از طریق سرمایه گذاری‌های لازم در واحدهای جدید به مدار بیاوریم. حدود 26 نیروگاه جدید در دست ساخت است که ان شاالله با حمایت دولت به‌موقع منابع لازم ریالی و ارزی آن تامین شود.

وی افزود: 3000 مگاوات باقی مانده را نیز از طریق مدیریت مصرف که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد، مدیریت خواهیم کرد.

وزیر نیرو با پراهمیت خواندن نقش مصرف صحیح منابع و اجرای مدیریت مصرف در روشنایی معابر، همکاری بیشتر صنایع در ساعات پیک و همکاری مردم به عنوان مصرف کنندگان خانگی را بیش از سال گذشته خواستار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز