مدیرعامل راه آهن خبر داد؛

دو دستاورد مهم صنعت حمل ونقل ریلی، لکوموتیو باری و سوزن

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۲:۴۸:۵۱
کد خبر: ۸۵۷۳۴۳
دو دستاورد مهم صنعت حمل ونقل ریلی، لکوموتیو باری و سوزن
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تولید لکوموتیو با برند ملی و سوزن راه اهن از دستاوردهای مهم متخصصان و دست‌اندرکاران حمل و نقل ریلی کشور است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سعید رسولی»، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در مراسم رونمایی از لکوموتیو باری مپ ۲۴ شرکت مپنا و سوزن راه اهن که باحضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: همه تلاش شرکت راه آهن کاهش و قطع وابستگی کشور به خرید تجهیزات صنعت حمل و نقل از کشورهای خارجی است.

مدیر عامل راه آهن یادآور شد: حضور وزیر راه و شهرسازی برای رونمایی از این دو دستاورد مهم صنعت حمل و نقل ریلی کشور بدون شک باعث دلگرمی تمام دست اندرکاران حمل و نقل ریلی کشور است.

وی تاکید کرد : هم اکنون شش دستگاه از این لکوموتیو در حال سیر در شبکه است و هفتمین دستگاه آن به زودی در شبکه کار خود را آغاز می‌کند و هشتمین دستگاه در شرکت مپنا در حال تست های فنی است و مقرر شده با حمایت‌های راه‌آهن ۴۰ دستگاه از این لکوموتیو امسال در شرکت مپنا تولید شود .

این لکوموتیو با هدف ساخت و تولید لکوموتیو های باری کاملاً با شرایط آب و هوایی ایران طراحی شده و در تمام خطوط ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران قابل بهره برداری است.

لکوموتیو باری مپ ۲۴ دارای ۳ هزار و ۳۰۰ اسب بخار قدرت است و مجهز به یک دستگاه موتور دیزل ۱۶ سیلندر توربوشارژ است و جزو خانواده لکوموتیوهای دیزل الکتریک محسوب می شود.

۶ دستگاه لکوموتیو باری مپ ۲۴ پس از اخذ تاییدیه های فنی از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در خطوط ریلی کشور در حال سیر و بهره‌برداری است و بزودی این لکوموتیو نیز وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد . تمام سازه های مورد نیاز این لکوموتیو از جمله طراحی، ساخت سیستم های کنترل ، ترمز الکترونیک پنوماتیک، کابین بوژی و تست های استاتیک آن در شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا انجام شده و می تواند تا ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت در خطوط ریلی کشور نسبت به جابجایی بار اقدام کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز