ثبت تغییرات شرکت با کمترین هزینه در سریعترین زمان

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۳:۳۸:۵۷
کد خبر: ۸۷۰۷۵۰
به هر نوع اقدامات و تصمیماتی که منجر به تغییراتی جزئی و کلی در عملکرد کاری شرکت شود، تغییرات شرکت اطلاق می شود و لازم است ثبت تغییرات شرکت همانند ثبت شرکت به صورت رسمی از مجاری قانونی انجام شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تغییرات شرکت ها به دو صورت کلی اجرایی می شوند، یا بر اساس مجامع عمومی عادی و یا بر اساس مجامع عمومی فوق العاده. در هر دو حالت می بایست طبق آخرین تغییرات مورد نظر، آگهی آن در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار درج شود و بعد به ثبت برسد. بیشترین تغییراتی که مربوط به اساسنامه و اسناد رسمی شرکت باشد مربوط به مجامع عمومی فوق العاده خواهد بود و مابقی در حوزه صلاحیت مجامع عمومی عادی  می باشد. نیک پارس نامی آشنا و تخصصی در انجام امور ثبتی به ویژه ثبت تغییرات شرکت ها می باشد که توانسته است با کارنامه ای درخشان در طول حیات کاری خود و با توجه به حوزه فعالیت ، توانمند و مؤثر واقع شود. در این مطلب با توجه به عنوان، ثبت تغییرات شرکت با کمترین هزینه در سریعترین زمان، قصد داریم در ادامه مباحث مهم و مرتبط با ثبت تغییرات شرکت را بیان کنیم.

ثبت شرکت

هر شرکت تجاری و غیر تجاری ملزم است برای ادامه فعالیت کاری و حرفه ای خود اقدام به ثبت شرکت نماید. چنانچه شرکت شما در حوزه تجاری فعالیت دارید باید بر اساس چارچوب و موضوع فعالیت بر اساس هفت قسم ثبت شرکت نظیر، ثبت شرکت سهامی(خاص و عام)، غیر سهامی، با مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط سهامی، مختلط غیر سهامی و تعاونی انجام شود. ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود از نمونه ثبت های رایج  در شرکت ها است که در میان شرکت های دیگر دارای ارجحیت می باشد.

1 تبلیغات

ثبت برند

هر کسب و کار و حرفه ای با عنوان و نامی مختص به خود شروع به فعالیت می نماید، که بر اساس این نشان و نام به عنوان برند مطرح شده و نیازمند ثبت برند خواهد شد. ثبت برند یا علامت تجاری اولین و مهم ترین اقدام بعد از ثبت شرکت است که می بایست مالکین و سهامداران شرکت نسبت به آن اقدام نمایند. وقتی شرکتی در عرصه بازار داخلی و یا خارجی فعالیت می کند برای اینکه بتواند به عنوان عاملی قدرتمند شناخته شود نیازمند برند سازی  برای شرکت خود می باشد و از طرفی نیز در کنار اعتبار بخشی به فعالیت شرکت، در انحصار اختصاصی شرکت می باشد و بعدها به عنوان یک عامل ارزش آفرین مالی، در جهت کسب درآمد به شرکت کمک کند.

مهم ترین نکات در ثبت برند شرکت

از مهم ترین نکات برای ثبت برند در هر شرکت تجاری و غیر تجاری عبارتند از:

1) مدت اعتبار برند برای شرکت ها ده سال است و بعد از این مدت قابل تمدید می باشد.

2) در هنگام ثبت برند به تعداد علامت های تجاری لازم است اظهارنامه تنظیم کرد.

3) می توان اجازه استفاده از علامت تجاری شرکت خود را به دیگران واگذار نمود اما می بایست این واگذاری نیز ثبت گردد.

4) هر نوع تغییرات در نشانی شرکت باید ثبت گردد.

5) طبق قوانین ثبت علائم و اختراعات کشور ایران، برند قابلیت نقل و انتقال دارد.

6) به محض تأیید اداره ثبت علائم تجاری گواهی ثبت برند برای شرکت صادر می شود.

ثبت تغییرات شرکت

با توجه به مطالب ذکر شده، هر شرکت در طول فرایند های کاری خود دچار تغییرات مختلف و تحولات گوناگون می شود و لازم است طبق قوانین مربوطه اقدام به ثبت تغییرات شرکت نماید. انواع ثبت تغییرات شرکت ممکن است به دلایلی مختلفی انجام گردد، از جمله این تغییرات عبارتند از:

1- تغییراتی در نام شرکت

2- تغییراتی در نشان و علامت تجاری شرکت

3- تغییراتی در آدرس شرکت

4- تغییراتی در موضوع فعالیت شرکت

5- تغییراتی در ارتباط با ورشکستگی یا انحلال شرکت

6- تغییراتی در سمت و جایگاه اعضای اصلی شرکت

7- تغییراتی در میزان سهام شرکت

8- تغییراتی در حق امضاء اعضای اصلی شرکت

9- تغییراتی در شیوه ورود و خروج اعضای شرکت

10- تغییراتی در تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت

11- تغییراتی در کاهش و افزایش شعبات شرکت

12- تغییراتی در نقل و انتقالات سهام شرکت

و غیره.

کلیه این تغییرات می تواند فعالیت و اهداف کاری شرکت را تحت شعاع قرار دهد؛ لذا می بایست کلیه تغییرات ایجاد شده در شرکت طی جلساتی رسمی رد وبدل شده و مورد بررسی قرار بگیرد و سپس بر اساس نوع تغییر و نظرات مجامع عمومی عادی یا مجامع عمومی فوق العاده و امضای هر کدام ازاعضاء، صورتجلسه ای از آن تنظیم نموده و به صورت آگهی در روزنامه رسمی ثبت گردد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات شرکت

آماده نمودن و اسکن مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه

اطلاعات کدپستی و آدرس اصلی شرکتی که در حال فعالیت می باشد

کپی آخرین تغییرات شرکت

ارائه اساسنامه شرکت

ارائه لیست اسامی اعضای شرکت که حق امضاء در شرکت را دارند

ارائه برگه دارایی شرکت در صورت تغییرات در میزان سهام شرکت

مشخص نمودن میزان سرمایه شرکت بر اساس ارزش ریالی کشور

ارائه لیست اسامی سهامداران و میزان سهام آنها

ارائه فهرستی از تعداد اعضای اصلی شرکت و شرکا با سمت های آنها

اگر تغییرات بر اساس موضوع انحلال شرکت باشد، لازم است مدیر و شرکا تسویه کامل انجام دهند.

مراحل ثبت  تغییرات شرکت

مراحل ثبت تغییرات شرکت بعد از تهیه و تنظیم صورتجلسات و تأیید گرفتن از کلیه شرکا و سهامداران با مراجعه به سامانه انجام می گردد. در این سامانه لازم است از قبل کلیه مدارک مورد نیاز را اسکن و آماده  نمایید و سپس با پر کردن فیلد های اطلاعات مور نظر و بارگذاری مدارک نسبت به ثبت تغییرات شرکت اقدام می شود. بر اساس آنکه تغییرات مربوط به کدام عنوان می باشد می تواند تحت مجامع عمومی عادی و مجامع عمومی فوق العاده و یا جلسات هیئت مدیره قرار بگیرد و بعد از بررسی ها و تأییدیه های اعضاء برای ادامه روند ثبت تغییرات شرکت  درج آگهی آن انجام شود. مدیر اصلی این جلسات با مدیر هیئت خواهد بود و به مدت دوسال می تواند به عنوان مدیر با انتخاب یک رئیس و یک نایب رئیس بر جلسات تغییرات شرکت نظارت مستقیم داشته باشد و با هدف ثبت تغییرات شرکت در جهت حمایت و محفوظ ماندن حقوق اشخاص ثالث و شرکای شرکت تلاش نماید. ثبت تغییرات شرکت در نیک پارس با شماره 02122881235 می باشد که با کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات تخصصی ثبتی و مشاوره های رایگان و ویژه به هموطنان عزیز می باشد.

تبلیغات 3

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز