برون‌سپاری یک شهر به بخش خصوص در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۰:۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۸۴۳۶۴
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان البرز، از برون‌سپاری یک شهر تا پایان سال 1398 به بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی خبر می‌دهد.

به گزارش برنا از شرکت گاز استان البرز، هرمز نوروزی، مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان البرز با اشاره به اقدامات انجام‌شده در شرکت گاز استان البرز گفت: در برنامه‌ریزی انجام‌شده کوتاه‌مدت و بلندمدت، در حوزه بهره‌برداری، اقداماتی انجام شد که موجب برون‌رفت از بحران در سال اول شروع به کار رسمی شرکت گاز استان البرز شد.

نوروزی بابیان اینکه ابتدا بحث تنگناها مطرح بود، گفت: در سال اول شروع به کار رسمی شرکت گاز استان البرز، گرفتگی و عدم یکپارچگی خطوط برطرف شد. همچنین درجاهایی که عدم موازنه مصرف با ظرفیت ایستگاه‌ها وجود داشت، به‌طور موقت با راه‌اندازی خطوط موقت و تقویتی موازنه بین مصرف و تغذیه ایجاد شد و زمستان را پشت سر گذاشتیم؛ در همین حین، برای حل مسئله برای سال آینده برنامه‌ریزی کامل و جامعی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: همین برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت موجب شد تا بتوانیم زمستان 94 را بدون قطعی گاز سپری کنیم. سال 95 برنامه‌های چون تقویت خطوط و اتصالات جدید چندین ایستگاه به یکدیگر را در دستور کار قراردادیم، تا جایی که مشکل افت فشار و نقاط ارتی گاز و قطعی به‌طور کامل برطرف شود. در بخش حفاظت از زنگ نیز کمبود cps هایی که در استان مطرح بود را مرتفع کردیم و با تدابیری که طی سال های گذشته انجام شد، مشکل حفاظت از زنگ مرتفع شد، به طوری که در حال حاضر 97 درصد خطوط حفاظت می‌شود و از پایداری خوبی برخوردار است.

مدیره بهره‌برداری شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: تدوین ایستگاه تقویتی در راستای رفع کمبود گاز در شبکه توزیع، رفع ایراد شیرهای منهولی و حذف حوضچه‌ها، افزایش 40 درصدی وصول مطالبات و ارتقاء از رتبه 31 به 11 بین شرکت‌های گاز استانی، برون‌سپاری پیمان‌ها، اشتراک‌پذیری 38 هزار مشترک که 9 درصد بیشتر از تعهد بوده است، نصب بیش از 4500 انشعاب، نصب و تعویض 50 هزار کنتور، گازرسانی 121 روستا، جمع‌آوری 350 مورد شیر پیاده‌رو،هوشمند سازی هیترها،جداسازی خط تغذیه قزوین از البرز و برگزاری بیش از 25 مورد مانور را ازجمله اقدامات این امور در سال گذشته بوده است.

نورزی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر 1458 ایستگاه در سطح استان داریم که از این تعداد، 200 ایستگاه در برنامه پدافند غیرعامل در بازسازی ایستگاه‌ها قرار گرفته است که در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص آموزش 120 نفر امدادگر و گازبان در اولین مرکز آموزشی  شرکت گاز استان البرز خبر داد و گفت: این مرکز قطب آموزشی کشور شناخته شده است، به‌طوری‌که تمام ایستگاه‌ها، رگلاتورها و...از سوی امور بهره برداری شبیه‌سازی‌شده‌اند و آموزش به امدادگران به‌صورت عملی انجام می‌شود.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان البرز همچنین در خصوص حوادثی چون رانش زمین در طالقان  یا آب بردگی خط گاز در اشتهارد و آسیب دیدن خطوط تغذیه در ساوجبلاغ که سال گذشته رخ داد گفت: با تدابیری که اندیشیده شد و همکاری امور مهندسی، در کمتر از 24 ساعت گاز مشترکین منطقه وصل شد. حتی در آب بردگی خط گاز در اشتهارد مشکل خط در کمتر از یک هفته بدون قطعی گاز مرتفع شد که این نشان از دقت و سرعت همکاران دارد.

نوروزی با تأکید بر تداوم برنامه‌های باقی‌مانده از سال گذشته اظهار داشت:  ادامه بازسازی و مقاوم‌سازی ایستگاه‌ها، بازسازی شیرهای منهولی، رفع ارتینگ،توسعه استانی، صدور صورت‌حساب آنی قبوض،مانیتورینگ ایستگاه‌ها،جداسازی گاز استان تهران از البرز، ایمن‌سازی خطوط شبکه و توزیع، اجرایی کردن سیستم نفتا برای اولین بار و مهیاکردن برون‌سپاری یک شهر را جز برنامه‌های کاری امسال این امور عنوان کرد.

وی برون‌سپاری یک شهر را اقدامی در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت: با عملیاتی شدن این پروژه، از صفرتا صد کار به پیمانکار واگذار می‌شود و درواقع یک شهر در حوزه گازرسانی به بخش خصوصی سپرده می‌شود.پیمانکار نیز از محل حق العمل کاری فروش گاز می‌تواند در راستای توسعه گازرسانی شهر هزینه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز