رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات

۳۰ درصد از تولید آهن را به کشورهای منطقه صادر می‌کنیم/ قیمت‌ها به ثبات رسیده است

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۵:۳۴:۰۶
کد خبر: ۹۰۰۱۱۳
۳۰ درصد از تولید آهن را به کشورهای منطقه صادر می‌کنیم/ قیمت‌ها به ثبات رسیده است
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات گفت: در حال حاضر ماهانه، دو و نیم میلیون تن تولید داریم که حدود 30 درصد تولیدات ما صادر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ بازار آهن تنها بازاری است که در آن از کمبود عرضه کالا خبری نیست. شاید بتوان گفت کشور ما در زمینه آهن، نه تنها وابسته به واردات نیست بلکه در این زمینه صادرات نیز انجام می‌دهد به طوریکه بر اساس آمار، هر ماه تقریبا 500 هزار تن صادر می‌شود، گاه این رقم به یک میلیون تن نیز می‌رسد.

«محمد آزاد» رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص وضعیت بازار آهن و فولاد گفت: بازار آهن نسبتا بازار خوبی است چرا که در آن کالا به صورت فراوان وجود دارد. در این زمینه به هیچ عنوان در سطح بازار کمبود کالا نداریم.

وی ادامه داد: قیمت‌ها به ثبات رسیده‌اند و مردم نیز از قیمت‌ها راضی هستند. قیمت میلگرد از 3900 تومان در بازار سرمایه آغاز می‌شود، در بازار نیز با ارزش افزوده‌ای که به آن اضافه می‌گردد به 4100تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات در خصوص حجم تولیدی در کشور گفت: به طور کلی، در حال حاضر ماهانه، دو و نیم میلیون تن تولید داریم که حدود 30 درصد تولیدات ما صادر می‌شود. این در حالی است که مصرف بازار داخلی، 50 درصد از تولید است. بنابراین اگر شرایطش وجود داشته باشد، می‌توانیم 50 درصد تولیدات خود را صادر کنیم.

محمد آزاد اضافه کرد: زمان گذشته ما به همه کشورهای دور و نزدیک، از آسیای دور گرفته تا آسیای نزدیک و میانه، تولیدات خود را ارسال می‌کردیم اما فعلا با کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان بهتر می‌شود معامله کرد چرا که مشکل ارزی کمتری با این کشورها داریم و کمتر با مشکل تحریم روبرو می‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که «نیاز تولید کنندگان ما در حال حاضر چیست؟» گفت: تولیدکنندگان ما نیاز به حمایت دارند که در وهله اول مالی است؛ همینطور برای صادرات نیز نیاز به کمک از سوی دولت دارند. دولت مقداری کمک می‌کند اما نیاز است که حمایت‌های خود را بیشتر کند.

آزاد در پایان افزود: اگر دولت کمک بیشتری کند، طبیعی است که نظارت بیشتری در مورد معاملات و برگشت ارز خواهد داشت که این مسئله به نفع اقتصاد جامعه ما است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز