در این گزارش می‌خوانید؛

نکات مهم در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۲۳:۱۷
کد خبر: ۹۱۰۴۷۹
نکات مهم در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی
مدت زمان طولانی از شروع بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی می‌گذرد. نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد که به نقاط ضعف و قوت آن اشاره می‌کنند. برخی آنرا هزینه بیهوده می‌دانند و برخی دیگر، نام این روش را معجزه بازاریابی نامیده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مدت زمان طولانی از شروع بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی می‌گذرد. نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد که به نقاط ضعف و قوت آن اشاره می‌کنند. برخی آنرا هزینه بیهوده می‌دانند و برخی دیگر، نام این روش را معجزه بازاریابی نامیده‌اند. اما اجازه دهید که به نکته‌ای ساده در این میان اشاره کنم تا این موضوع واضح‌تر شود. "هدیه دادن به خودی خود ذات نیک و پسندیده‌ای دارد" و این مهم‌ترین رکن در پایدار بودن این روش تبلیغاتی طی تمام این سال‌ها بوده است و اگر مزایایی در این نوع تبلیغات نبود، قطعا مدت‌ها پیش منسوخ و برچیده می‌شد.

استفاده از هدایای تبلیغاتی بر خلاف تصور، ارزان و مقرون به صرفه است و با توجه به بازار هدف و توان مالی انتخاب‌های گسترده‌ای وجود دارد. همچنین علاوه بر اینکه لوگو و یادتان همواره در کنار مشتریان خواهد بود، امکان آشنا شدن سایر افراد با شما و کسب و کارتان هم فراهم می‌‎شود. مواردی که به آن اشاره کردیم تنها بخشی از مزایای هدایای تبلیغاتی است.

حاشیه‌نویسی 2019-10-12 121951

نگاه هوشمندانه به پیاده‌سازی این روش، تاثیر بسیاری در نتیجه فرآیند تبلیغاتی ایجاد می‌کند. این نگاه هوشمندانه از انتخاب کالای مناسب به عنوان هدیه آغاز می‌شود و تا نحوه توزیع آن را شامل خواهد شد. در نظر داشتن چند نکته مهم برای استفاده از هدایای تبلیغاتی، باعث افزایش راندمان و تسریع در کسب بازخورد ایده‌آل خواهد شد. در ادامه به برخی از این نکات در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد.

تناسب دوطرفه

شما به واسطه هدیه، ارتباطی دو طرفه را با مخاطبتان برقرار می‌کنید. در ابتدای این ارتباط شما و کسب و کارتان قرار دارید، که نسبت به آن اشراف کامل وجود دارد. اما در سمت دیگر، ممکن است از وضعیت زندگی،سلایق، تخصص و شغل مخاطب اطلاع نسبی داشته باشید یا بر اساس یک توزیع تصادفی هدیه ، اطلاعات ناچیزی درباره مخاطبتان داشته باشید.

یک انتخاب زیرکانه آن خواهد بود که به واسطه اطلاعاتی که از مخاطب دارید، از آن استفاده کرده و هدیه‌ای متناسب و کارآمد برای او تهیه کنید. بدین سبب، قدرت جذب هدیه بیش از پیش خواهد شد و ماندگاری طولانی در ذهن ایجاد می‌کند.

همینطور یک انتخاب معقولانه آن خواهد بود که به دلیل نبود اطلاعات مفید، به واسطه کسب و کار و خدماتی که ارائه می‌دهید، هدیه‌ای تداعی کننده تجارتتان را انتخاب کنید. در این نوع انتخاب کاربردی بودن هدیه در اولویت بیشتری قرار خواهد گرفت.

مجموع این دو جمله به این اشاره دارد که هدایای خود را تا حد امکان شخصی سازی کنید، و حداقل تناسبی از سمت خود یا مخاطبتان در آن وارد کنید. نهایتا اگر صلاح بر این دانستید که این تناسب، به هر دلیلی وجود نداشته باشد، بهترین گزینه، هدایای تبلیغاتی جدید، محبوب و پر طرفدار خواهد بود.

نظم و یکپارچگی 

برای اینکه بتوانید به خوبی در اولین نگاه مخاطب را مجذوب کنید و یا برای مدت طولانی در یادها بمانید، می‌بایست به رعایت نظم و یکپارچگی توجه ویژه‌ای بکنید. انسان امروزی دیدن را نسبت به خواندن در اولویت قرار می‌دهد، پس مطمئن باشید لوگو، رنگ و طرحی که به روی هدایای خود درج می‌کنید ابتدا دیده می‌شوند و پس از آن اگر مجالی باقی بماند، توجه بیننده به شعار تبلیغاتی و سایر نوشته‌ها تعلق خواهد گرفت. به همین منظور لوگوی زیبا، با طراحی مدرن و ساده‌ای را برای خودتان انتخاب کنید. از شلوغ شدن محدوده تبلیغات پرهیز کنید و آن را ساده و کامل چاپ نمایید. برای دریافت بهتر این منظور، لوگو برندهای مطرح دنیا را به یاد بیاورید که چقدر ساده و زیبا طراحی و با یک جمله کوتاه کامل می‌شوند.

ساده بودن در تناقض با خلاقیت و ابتکار نخواهد بود و صرفا در جهت دریافت بهتر به مخاطب و مشتریان شما کمک خواهد کرد. حفظ این نظم و یکپارچگی برای مدتی، یک پرستیژ و هویت خاص به کسب و کارتان اعطا می‌کند.

اشتباهات رایج را انجام ندهید

تصورات نادرستی وجود دارند که باعث خارج شدن از مسیر نتیجه‌گیری می‌شوند. اشتباهاتی که گاهی آنقدر پذیرفته‌شده هستند که هیچ کس به آن شک نمی‌کند.

هدایای ارزشمند، می‌توانند گران یا ارزان باشند، ولی صرف گران بودن یک کالا باعث ارزشمندی آن به عنوان هدیه نخواهد بود. متاسفانه برداشت نادرست از ارزش مادی یک کالا گاهی معیاری برای ارزشمند بودن آن می‌شود. اما به واقع پسندیده‌تر آن است که اولویت هدیه تبلیغاتی مقدار پولی که برای آن صرف می‌شود نباشد.

در تکمیل اشتباه قبل، باید به این نکته هم اشاره کنیم که اگر قصد دارید هدیه یا پاداشی به صورت نقدی تقدیم کنید، آن را با یک هدیه تبلیغاتی تعویض نکنید. یک هدیه هر چقدر هم که ارزشمند باشد، جایگاه خودش را دارد و به عنوان پول تامین کننده نیاز نخواهد بود.

جنسیت و سن 

این دو ویژگی در انتخاب هدیه تبلیغاتی، بسیار حائز اهمیت هستند. مرد دانستن تمام مهندسین، و زن دانستن تمام آرایشگرها از پیش‌فرض‌های ذهنی نادرست است. اگر مخاطب مشخصی در ذهن شماست، حتما به سن و جنسیت او توجه کنید و حتی اگر افرادی که هدیه شما را دریافت می‌کنند متشکل از جنسیت و سنین مختلف است، هدایایی متناسب برای همه آنها را در نظر بگیرید. رعایت این نکته به خصوص برای بانوان احترام و ذکاوت شما را می‌رساند.

کیفیت را فدا نکنید

شرکت‌های استارت‌آپی و تجارت‌های نوپا ممکن است در تامین هزینه‌های تبلیغاتی کمی دچار مشکل باشند. این مسئله با مدیریت هزینه‌ها و کمی تامل در انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب قابل حل خواهد بود. اما این مطلب به این معنی نخواهد بود که از کیفیت هدایا بزنید! در واقع زمانی که یک هدیه گران قیمت را با کیفیت کمتر و به قیمت پایین‌تری تهیه می‌کنید، یک اشتباه مسلم را کرده‌اید. بهتر این است که هدیه‌ای مناسب با بودجه‌تان انتخاب کنید که کیفیت مطلوبی داشته باشد. این اشتباه رایج زمانی کامل به چشم خواهد آمد که مخاطب مدیر، پزشک و به طور کل فردی با جایگاه اجتماعی بالایی باشد.

بسته‌بندی 

این قسمت از هدایا تکمیل کننده خوبی برای آغاز و پایان پروسه هدیه تبلیغاتی خواهد بود. فارغ از کالایی که شخص با آن روبه‌رو خواهد شد، ذهنیت اولیه توسط بسته بندی هدیه در ذهن شکل می‌گیرد. داشتن بگ‌های زیبا، باکس‌های شیک و بسته بندی‌های جذاب سبب خواهند شد هدیه تبلیغاتی خلاقانه و شکیل جلوه کند. صرف نظر کردن از این قسمت، هدیه شما را ناقص جلوه می‌دهد.

این نکات و ترفندها می‌تواند کمک خوبی برای انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب باشد. امید است که با استفاده از این نکات گام محکمی در راستای توسعه کسب و کارتان بردارید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز