بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح پتروشیمی هگمتانه

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۹:۱۳:۵۷
کد خبر: ۹۱۲۳۳۲
بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح پتروشیمی هگمتانه
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفر به همدان از روند ساخت طرح پتروشیمی هگمتانه بازدید کرد.

به گزارش برنا بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه سید سعید شاهرخی استاندار همدان ، صبح امروز سه شنبه (23 مهرماه)  از طرح تولید "پی وی سی" پتروشیمی هگمتانه بازدید کردو در جریان آخرین وضعیت روند ساخت این طرح قرار گرفت.

 بر اساس این گزارش  در جریان این بازدید مدیران این طرح گزارشی از روند ساخت و نیز چالش های موجود در مسیر تکمیل  این طرح توسعه ای را ارائه کردند.

شایان ذکر است، این طرح بمنظور تولید PVC گرید پزشکی به روش سوسپانسیون با ظرفیت سالانه 45 هزار تن(36 هزار تن پودر و9هزار تن گرانول) در زمینی به مساحت 15 هکتار در کیلومتر ده جاده همدان – تهران از سال 1382 آغاز به کار کرد. برای این منظور واحد دست دوم از ایتالیا خریداری و به محل طرح منتقل شد . دانش فنی این واحد متعلق به شرکت ایتالیایی IGS بوده که 10 درصد سهام طرح را نیز در اختیار داشته و 57 درصد آن متعلق به شخص حقیقی و 33 درصد باقیمانده به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعلق دارد.

گفتنی است این طرح شامل سه واحد فرآیندی، یوتیلیتی و آفسایت است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی  طرح 89.46 درصد   است و کلیه مجوزهای محیط زیست، آب، سوخت وخوراک اخذ شده است.

نظر شما